۰ نفر

روایت یک نماینده از افرادی که می خواهند فرصت خدمت را از دولت رییسی بگیرند

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 656400
روایت یک نماینده از افرادی که می خواهند فرصت خدمت را از دولت رییسی بگیرند

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت چهار ماه از سال جاری از تعلل دولت در تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی ملی و استانی انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن محمدیاری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه آن وظایف و مسئولیت‌هایی را برعهده دارند که باید به آنها پایبند باشند. با توجه به وظایف تعریف شده برای سازمان برنامه و بودجه، نظارت و برنامه ریزی در مسیر توسعه نظام اقتصادی کشور برعهده این سازمان است. متاسفانه ما برنامه‌ای از سوی این سازمان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور نمی‌بینیم.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از گذشت چهار ماه و اندی از سال جاری یک مورد مقابله‌نامه یا مبادله‌نامه در خصوص تخصیص اعتبارات برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ملی و استانی دیده نمی‌شود. براساس صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم در ۴۳ سال گذشته این میزان تاخیر در تخصیص بودجه پروژه‌های عمرانی بی‌سابقه است.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از پروژه‌های عمرانی به صورت نیمه‌کاره روی دست ما مانده است گویا برخی خواسته یا ناخواسته درصدد هستند تا فرصت خدمت را از دولت آقای رئیسی بگیرد، انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده و پشتکار مجلس باعث شود تا شاهد بالندگی در حوزه عمرانی کشور باشیم.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر محمدیاری بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلسه‌ای برگزار کرده و این موضوع را پیگیری کند. اما همه ساله ما دو راه برای تامین منابع طرح‌های تملک دارایی داریم. از آنجا که در ابتدای سال دولت درآمدی ندارد یا باید از بانک مرکزی استقراض کند یا منابع مالیاتی را به کار ببرند. براساس پیگیری‌هایی که بنده روز گذشته انجام دادم، دولت در چهارماه اول امسال از بانک مرکزی استقراض نکرده است و هفته آینده ۱۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تملک دارایی تخصیص می‌یابد. بحث پروژه‌های عمرانی باید دنبال شود.