۰ نفر

نماینده مردم ارومیه:

اگر اصول پنج گانه یونسکو را اجرا کنیم که اصلاً نباید در ایران سد بسازیم

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 648622
اگر اصول پنج گانه یونسکو را اجرا کنیم که اصلاً نباید در ایران سد بسازیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید وزارت نیرو را به سد سازی و انتقال آب تشویق کنیم به جای آن که با تصویب طرح های تحقیق و تفحص دست این وزارتخانه را ببندیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای در تذکری با اشاره به اصل سوم قانون اساسی اظهار کرد: ما ملزم به برطرف ساختن هردو محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار، بهداشت و رفع فقر و ملزم به ایجاد رفاه هستیم اما مگر اینها بدون آب امکان پذیر است؟

وی با تاکید بر اینکه کشور ما باید از سد سازی محروم شود، گفت: سدسازی به صورت ۱۰۰ درصد نیاز به جانمایی دارد و چنانچه امروز بخواهیم اصول پنج گانه یونسکو را اجرا کنیم اصلاً نباید در ایران سد بسازیم.

این نماینده مجلس گفت: کوتاهی ها در وزارت نیرو باعث شده که نتوانیم سدهای خود را به اتمام برسانیم این در حالیست که امروز ترکیه ۱۰ ها سد ساخت است اما حتی به آب شرب نیاز داریم که توان تأمین آن را نداریم.

ذاکر تاکید کرد: امروز باید وزارت نیرو را به سد سازی و انتقال آب تشویق کنیم به جای آن که با تصویب طرح های تحقیق و تفحص دست این وزارتخانه را ببندیم؛ این رویکرد به تحقیق و تفحص برخلاف اصول قانون اساسی است و من مخالف این نوع تحقیق و تفحص هستم.