۰ نفر

موسوی لارگانی:

منزلت بازنشستگان بالاتر از آن است که با تصمیمات نسنجیده وزیری ناپخته آنها را راهی کف خیابان کنیم

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 646571
منزلت بازنشستگان بالاتر از آن است که با تصمیمات نسنجیده وزیری ناپخته آنها را راهی کف خیابان کنیم

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویری که از مجلس انقلابی طی دو سال اخیر در اذهان عمومی نقش بسته با شعارهایش همخوانی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان و تاکید بر اتمام طرح های نیمه تمام که بعضا از دهه ۶۰ بر زمین مانده، گفت: بدون تعارف اعلام می کنم که اصفهان فقط یک شاخص می شناسد که احیای زاینده رود است و بس. مادامی که زاینده رود خشک باشد اجازه دهید از تعارفات معمول بگذریم. پیشینیان آمدند و فقط وعده دادند و رفتند، متاسفانه فقط زاینده رود خشک نشده است بلکه اعتماد مردم استان اصفهان هم آسیب جدی دیده است. ما فقط عمل می خواهیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ما شما را رئیس جمهوری از جنس دیگر می دانیم و ان شاءالله صداقت خود را با عملی کردن وعده ها به کام مردم استان اصفهان شیرین کنید.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و برنامه اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: تحمل مردم زیر بار تورم فزاینده تمام شده است و حتی اگر بخواهند هم دیگر نمی توانند تحمل کنند. صدای مستاجران زیر بار سنگین افزایش اجاره بها بلند است. شان و منزلت بازنشستگان بالاتر از آن است که با تصمیمات نسنجیده وزیری ناپخته آنها را راهی کف خیابان کنیم. مطالبات بحق نمایندگان کاهش قدرت خرید مردم، یکه تازی بانک ها و بی توجهی به قوانین متعدد خروج از بنگاه داری دست به دست هم داده و اقتصاد کشور را در شرایط خطیری قرار داده است.

لارگانی افزود: واحدهای مسکونی، بانک ها و نهادها خارج از چرخه مصرف بوده و احتکار بزرگی در حوزه مسکن رخ داده است. بدون تعارف بانک ها را از بخش مسکن اخراج کنید چه معنی می دهد بانک مالک واحدهای مسکونی باشد؟ چرا در این خصوص اقدام موثری انجام نمی شود. منافع چه کسانی در کار است؟ سرچشمه فساد اینجاست، آن را بخشکانید.

وی یادآور شد: این روزها شاهد تجمعات اعتراضی از جانب اصناف هستیم که در شرایط رکود تورمی با افزایش مالیات مواجه شده اند، نگذارید بهانه به دست بدخواهان بیفتد، اصناف و بازاریان قلب تجارت و اقتصاد کشور هستند، خدای نکرده اگر از کار بیفتند تمام چرخه اقتصاد کشور فلج می شود.

نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه اصل برنامه مردمی سازی یارانه نقدی مورد تایید است، گفت: عزم و صداقت رئیس جمهور را در اجرای این برنامه و حل مشکلات اقتقادی می ستاییم، اما خطر ابرتورم جدی است و به سخنان دلخوش کننده چند مشاور خام و بی تجربه امیدوار نباشید. آقای رئیس جمهور این روزها آن بخش از فضای مجازی که در اختیار بدخواهان است مملو از تحریک به ایجاد آشوب در کشور است، حتی بازماندگان منحوس پهلوی هم هوایی شده اند و امید خام به فروپاشی اقتصاد کشور دارند. به عنوان اولین  راهکار برای اصلاح اقتصاد باید کابینه قدرتمندانه ترمیم کنید. از تبلیغات منفی نترسید و شجاعانه اقدام کنید. ما پشتیبان شما هستیم و به کشور و مردم تعهد داریم نه به هم تیمی ها. هر مقامی نالایق و ناتوان است بدون درنگ برکنار کنید.

موسوی با اشاره به اینکه برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت از تجربه، توان و تخصص کافی برخوردار نیستند، خطاب  به رئیس جمهور گفت: برنامه خوب مجری خوب می خواهد. پیشتر از وزیر مستعفی کار به عنوان پاشنه آشیل یاد کردم، بار اصلی مردمی سازی یارانه ها با وزارت کار است، طی چند ماه اخیر صدای اعتراض بازنشستگان، کارفرمایان، یارانه بگیران حذف شده و حتی کارمندان وزارتخانه هم درآمد که به استعفای وزیر ختم شد، البته می شد این هزینه ها را نداد، اما همین که رئیس جمهور شجاعانه یکی از وصله های ناجور کابینه را حذف کردند، جای شکر دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت صمت به لحاظ سوء مدیریت حاد دوقلوی وزارت رفاه است و اگر می خواهید اوضاع تورم مهار شود وزارت صمت را دریابید و نگذارید به استیضاح بکشد. به عنوان راهکار دوم کارگاه تولید نقدینگی بانک مرکزی را سه قفله کنید، ریال به ریال نقدینگی که به حجم نقدینگی فعلی اضافه می شود موجب تورم است. کار را از ریشه درست کنید، با دستور نمی شود مانع پیامدهای تورمی خلق نقدینگی بی پشتوانه شد. مانع خلق شبه پول توسط بانک ها و موسسات مالی شوید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نمایندگان هر جا لازم می بینند به کمک دولت می شتابند. متاسفانه تصویری که از مجلس انقلابی طی دو سال اخیر در اذهان عمومی نقش بسته با شعارهایش همخوانی ندارد. یادمان باشد ما به مجلس آمده بودیم تا اقتصاد ایران را نجات دهیم، اما سال اول را به مماشات غیر ضروری با دولت بی کفایت گذشته سر کردیم و مانع از طرح سوال از رئیس جمهور شدیم وطرح استیضاح وزرا به بایگانی رفت و اجازه دادیم رئیس جمهور قبل هرگونه دلش خواست یکه تازی کند و آخر سر هم اقتصاد نیمه جان را تحویل دهد. حال هم عملا مجلس در برخی عرصه های به ناظری بدون عمل تبدیل شده است.

موسوی لارگانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما وکیل ملت هستیم و سوگند یاد کرده ایم مدافع قانون اساسی کشور باشیم و در جهت رفاه مردم گام برداریم. آیا در این دو سال چنین بوده ایم و مردم کارنامه ما را قبول دارند؟

 وی با اشاره به رجزخوانی این روزهای صهیونیست های تروریست، عنوان کرد: آنها گستاخانه خط و نشان می کشند و متاسفانه برخی شیخ نشین های جنوب خلیج فارس بدون توجه به علاقه ویران کننده این رژیم، مانند دولت های ابله عمل کرده و پای صهیونیست را به منطقه باز کرده اند. آیا نمی دانید تاوان این حماقتتان چیست؟ شما را چه شده که با دست خود قبرتان را می کنید؟ چرا سرزمین مسلمانان را در اختیار سگ های وحشی کفتار صفتی قرار می دهید که با به دست آوردن کوچکترین فرصتی صدها برابر صبرا و شتیلا جنایت خواهند آفرید؟ آیا نمی دانید که ناامن شدن منطقه به زیان خودتان است؟ اگر مواهب خلیج فارس به ایران نرسد بسیار احمقید که فکر می کنید به شما خواهد رسید.

وی افزود: ایران اسلامی در موضع اقتدار است و هر زمان صلاح بداند درباره آبراهه خلیج فارس تصمیم می گیرد. صهیونیست ها بدانند ایران اسلامی به هیچ وجه از چنین ائتلاف های توخالی ترسی ندارد و اگر صلاح بداند همزمان با مقابله با بحران آفرینان، به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد داد و اگر لازم بدانیم برای خروج از ان.پی.تی هم درنگ نخواهیم کرد. ایران لیبی یا یوگسلاوی نیست.