۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات:

به غیر از اقلام اساسی، قیمت سایر کالاها کنترل شود

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 643627
به غیر از اقلام اساسی، قیمت سایر کالاها کنترل شود

نابسامانی در بازار کشور و گرانی برخی اقلام مردم را بسیار نگران کرده است. امروز مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی جلس غیر علنی برگزار کرد.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد مجلس غیر علنی امروز مجلس گفت: جلسه غیر علنی در خصوص قیمت‌های کالاها مصرفی بود که در این جلسه نمایندگان از دولت پرسیدند که دلیل افزایش قیمت اقلام مختلف چیست؟

او در ادامه توضیح داد: قرار بود در اصلاح اقتصادی و برداشت ارز ترجیحی 4 الی 5 کالا شامل افزایش قیمت شوند. اما سایر اقلامی که افزایش پیدا کرده‌اند، باید کنترل شوند.  

میرتاج الدینی سه عامل را در خصوص افزایش قیمت‌ها مطرح و تاکید کرد: اولین عامل، اصلاح اقتصادی یا برداشت ارز ترجیحی بود، مورد دوم این است که در سال جدید 20 درصد قیمت کالاها افزایش پیدا کرده و عامل سوم افزایش قیمت‌های جهانی به دلیل جنگ اوکراین است و و طبعاً نوسانات ارزی در داخل کشور نیز شرایط را سخت‌تر می‎کند.  

این نماینده مجلس بیان کرد: درخواست ما از دولت این است که ضمن حمایت از اصلاح اقتصادی و کار بزرگی که در باز تولید یارانه‌ها شروع کرده نسبت به قیمت‌ها نظارت کامل داشته باشد. به همه واحدهای تولیدی و عمده فروشی‌ها اعلام کنند که چه میزان می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند. از سوی دیگر تعزیرات هم باید روند نظارت را کامل کند.