۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی؛

آیین نامه واردات خودرو در دست اصلاح است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 636288
 آیین نامه واردات خودرو در دست اصلاح است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آیین نامه واردات خودرو به این صورت است که واردات در ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو مجاز خواهد بود و با توجه به اعتراضاتی که در چند روز اخیر توسط برخی از نمایندگان و مردم مطرح شده بود، آیین نامه در دست اصلاح است.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی‌‎راد؛ محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آیین نامه واردات خودرو عنوان کرد: وزیر صمت موظف است به وعده‌های خود که در زمان اخذ رای اعتماد در مجلس به نمایندگان داده به خصوص در رابطه با حذف قرعه‌کشی عمل کند اما همانطور که شاهد هستیم هنوز این اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: نیاز به همکاری وزیر و دولت است تا در همین سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ قرعه کشی فروش خودروهای داخلی به کلی حذف شود. 

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیین‌نامه‌ای که توسط دولت برای واردات خودرو تهیه شده بود و قرار است به تصویب هیات وزیران برسد تاکید دارد که واردات خودرو در ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو مجاز خواهد بود.

او در ادامه تصریح کرد: پس از انجام اصلاحاتی که به آن اشاره کردم، آیین‌نامه به هیات وزیران داده می‌شود و به نظر من با اصلاح آیین‌نامه بخشی از نگرانی موجود برای نمایندگان و مردم برطرف می‌شود و می‎توانیم با اطمینان بگوییم که مردم می‌توانند خودروهای ایمن و استاندارد با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند. 

علیزاده تاکید کرد: چنین روندی باعث می‌شود که رقابتی در شرکت‌های خودروسازی داخلی برای بهبود کیفیت و قیمت‌ها ایجاد شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره احتمال محدود شدن واردات خودرو به خودروهای لوکس، بیان کرد: این از مواردی است که ما از دولت خواسته‌ایم تا در این مصوبه به نوعی به کنترل آن بپردازد. هدف ما از واردات خودرو رساندن خودروی استاندارد به بخش عمده جامعه است که نیاز به تهیه یک خودرو دارند. 

وی در پایان تصریح کرد: بخشی از جامعه که مصرف کننده خودروی لوکس هستند در شرایط فعلی هم می‌توانند با پرداخت هر عوارضی خودروی مورد نظر خود را تهیه کنند. دولت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا خودرو را از مراجع رسمی و استاندارد با کیفیت و قیمت مطلوب به دست مصرف کننده برساند.