۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

چرا صنعت با دانش بنیان قهر است؟

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 633108
چرا صنعت با دانش بنیان قهر است؟

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره علت ارتباط کم بین صنایع و شرکت‌های دانش بنیان و عدم استقبال از محصولات تولیدی این شرکت ها گفت: متاسفانه فرهنگی در کشور ما ایجاد شده که تا بخواهد تغییر کند زمان‌بر است. این فرهنگ علاقه به محصولات خارجی و اعتماد به کیفیت این محصولات خارجی است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سمیه محمودی در گفت گو با اقتصادآنلاین در ادامه افزود: راحت بودن واردات محصولات خارجی و قیمت پایین تر محصولات نسبت به مشابه داخلی از جمله دلایلی است که باعث شده علاقه صنایع و شرکت‌های داخلی به محصولات خارجی بیشتر از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و داخلی باشد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود عدم تبلیغ محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دلیل دیگری است که صنایع به این محصولات گرایش ندارد از ابتدای سال جاری و با نامگذاری سال این مسئله مورد توجه قرار گرفته ولی در سال‌های گذشته شرایط به اینگونه نبوده است و خیلی ها اثر این شرکت های دانش بنیان را نمی شناخته اند و اطلاعاتی درباره آنها نداشتند و به همین دلیل تمایل به سمت واردات محصولات خارجی بیشتر بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت بستر قانونی لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور در سال جدید وجود دارد اما منابع مالی هم برای شرکت های دانش بنیان خوب دیده نشده است. 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منابع لازم برای حمایت از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار ندارد.

محمودی در ادامه توضیح داد موضوعی که در نهایت می‌تواند منجر به خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شود همان فرهنگ سازی است تاکنون در کشور ما در این زمینه فرهنگ سازی نشده است و نسل فعلی تمایل زیادی و علاقه فراوانی به محصولات خارجی دارند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود همیشه در ذهن ما خواندند که فلان جسم و فلان مواد چون خارجی است بهتر است ملکه ذهن ما شده است و باید روی این مسئله فرهنگ‌سازی شود تا جایگزین این محصولات، محصولات با کیفیت داخلی بشود اگر این اتفاق بیفتد شرکت های دانش‌بنیان مورد توجه صنایع قرار می‌گیرند.

محمودی ادامه داد تنها راه توجه به محصولات شرکت های دانش بنیان اعتماد سازی و فرهنگ سازی است.