۰ نفر

پیگیری وام های بدون ضامن توسط مجلس

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۸
کد خبر: 610811
پیگیری وام های بدون ضامن توسط مجلس

عضو هیأت رییسه مجلس اظهار داشت: باید مشخص شود که ایراد در عدم پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان کجاست؟ و مجلس این موضوع را پیگیری می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد به بانکها برای پرداخت وام بدون ضامن تا سقف 100 میلیون تومان به متقاضیان گفت: متأسفانه علی‌رغم دستور رییس‌جمهور به وزیر اقتصاد در این باره بانکها همکاری لازم را برای پرداخت وام ندارند.

وی افزود:‌ اگر بحث منابع برای پرداخت وام است چطور تا به امروز که بحث ضامن وجود داشت و وام با ضامن پرداخت می‌شد مشکلی در حوزه منابع نبود و حال آیا بعد از این دستورالعمل مشکل در حوزه منابع مالی بانکها ایجاد شده؟

عضو هیأت‌رییسه مجلس اظهار داشت: باید مشخص شود که ایراد در عدم پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان کجاست؟ و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما در بودجه 1400 به میزان یک‌هزار و 300 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانکها به مردم اعتبار درنظر گرفتیم اما بانکها تا به امروز که یک‌ماه و اندی به پایان سال باقی مانده، تنها بخش اندکی را در قالب تسهیلات به مردم پرداخت کردند که این اقدام خود یکی از عوامل گرانی مسکن در کشور شده و تولید و ساخت مسکن را در کشور پایین آورده است.

وی افزود: علاوه بر این بانکها خود دست به احتکار مسکن زده‌اند و از این طریق نیز باعث گرانی مسکن در کشور شده‌اند.

عضو هیأت‌رییسه مجلس اظهار داشت: عدم پرداخت وام بدون ضامن به مردم تا سقف 100 میلیون تومان که دستورالعمل آن صادر شده، ترک فعل محسوب می‌شود و من از مدعی‌العموم می‌خواهم که به این موضوع ورود پیدا کند.