۰ نفر

مجلس موافق افزایش حقوق بازنشستگان است؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 606354
مجلس موافق افزایش حقوق بازنشستگان است؟

معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه‌های اجرایی تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کمیته امداد، هلال احمر، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، مجلس و جهاد کشاورزی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

این در حالیست که بازنشستگان تامین اجتماعی، خواستار اختصاص بودجه جداگانه برای همسان‌سازی و افزایش حقوق به اندازه‌ی بازنشستگان دولت هستند، مروتی (بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر) با استناد به این اظهارات می‌گوید: امیدواریم نمایندگان مجلس به سازمان تامین اجتماعی و دولت فشار بیاورند و آن‌ها را به اجرای قانون از جمله ماده 96 قانون تامین اجتماعی مجاب کنند.

به گفته وی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به تصمیم مدیرعامل سازمان است و اگر بخواهند، می‌توانند مستمری‌ها را به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش دهند.