۰ نفر

در گفت‌ وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

مصوبه خرید سربازی در صحن مجلس رای نمی ‌آورد

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبر: 605608
مصوبه خرید سربازی در صحن مجلس رای نمی ‌آورد

یک نماینده مجلس گفت: قطع به یقین مصوبه خرید سربازی در صحن مجلس رای نمی‌آورد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ دو روز است که مساله خرید سربازی به یکی از اخبار داغ تبدیل شده است؛ عده‌ای از جوانان خوشحال از اینکه قادر به خرید سربازی خواهند بود و عده‌ای دیگر ناراضی از اینکه چنین تصمیمی تبعیض علیه سربازان خواهد بود.

البته مصوبه خرید شرایطی هم دارد که بسیاری از جوانان را شامل نمی‌شود؛ مشمولان غایب باید ۵سال از غیبتشان گذشته باشد، بالای ۳۵سال سن داشته و متاهل هم باشند. با همه این اوصاف، این سوال مطرح می‌شود که آیا اصلا چنین تصمیمی در صحن مجلس رای می‌آورد یا خیر.

 اقتصاد آنلاین در این راستا به مصاحبه با حسین گودرزی، نماینده درود و ازنا در مجلس پرداخته است. گودرزی در پاسخ به این پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین که آیا مصوبه جدید مجلس درباره خرید سربازی رای می‌آورد یا خیر گفت: بعید است که این مصوبه رای بیاورد و نهایی شود. این موضوع نیازمند هماهنگی و تعامل با کل قواست.

گودرزی در مورد سربازی حرفه‌ای توضیح داد: از نظر من سربازی باید حرفه‌ای شود و چون سایر کشورها سربازی را اختیاری کنیم. اگر برای مثال مدت سربازی ۵ساله شود و حقوق سربازان نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد، در این صورت کارایی نیز برای نیروهای مسلح افزایش می‌یابد.