۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی:

مطالبات دانشجویان فارغ از جناح بندی‌های سیاسی است

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبر: 587649
مطالبات دانشجویان فارغ از جناح بندی‌های سیاسی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح بندی های سیاسی منطبق بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به تمامی دانشجویان بیان کرد: یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه روز ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ که نشان از شجاعت، استکبارستیزی و موقعیت شناسسی دانشجویان را داشت، گرامی می دارم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته توفیق داشتم تا در دانشگاه شهید بهشتی مهمان جمعی از دانشجویان عزیز باشم و مطالبات و انتقادات صریح آنها را بشنوم، گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح بندی های سیاسی منطبق بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است. مطالبات آنها در راستای عدالت طلبی، رفع تبعیض، قانون گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فسادستیزی، استقلال طلبی و استکبار ستیزی، دفاع از آزادی های اجتماعی، تاکید بر  شفافیت، جوانگرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق با آرمان های انقلاب اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقا مانند سال های ابتدای انقلاب حفظ کردند و همان آرمان ها را مطالبه می کنند. این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

قالیباف افزود: آنچه در این میان بسیار مهم است، این است که دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان های اصیل انقلاب و مکتب امام (ره) نقد می کنند. یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخص های آرمان خواهی شده است که گام بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ما را از آرمان های انقلاب اسلامی دور کرده است، در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان های امام (ره) و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکرده اند، ولی بیشتر از مسئولان دغدغه مند تحقق سیره امام راحل هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ان شاءالله بتوانیم با تلاش شبانه روزی و در چهارچوب وظایف قانونی مجلس پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی مردم شریف، انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برآییم.

قالیباف در پایان برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان های انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسالت کرد.