۰ نفر

حمایت مجلس از کسب و کارهای نوپا با استقبال کاربران و مشاغل مواجه شد

۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 585184
حمایت مجلس از کسب و کارهای نوپا با استقبال کاربران و مشاغل مواجه شد

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران و عضو هیات مدیره مجلس اعلام کرد: نهاد قانون‌گذاری کشور اجازه اجباری شدن استفاده از «ای‌نماد» را نخواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این اظهار نظر که در قالب دو توییت در صفحه شخصی این نماینده مجلس منتشر شد، پس از آن مطرح شد که طرحی برای جلوگیری از فعالیت کسب و کارهای بدون «ای‌نماد» در اختیار مجلس قرار گرفت.

در صورت تبدیل شدن این طرح به قانون بسیاری کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهایی که قانون هنوز درباره آن‌ها سکوت کرده تعطیل خواهند شد. بسیاری از فعالان استارتاپی درباره تبعات بسیار سنگین این طرح روی این اکوسیستم هشدار داده‌اند.

سید محسن دهنوی از نماینده‌های فعال در توییتر اما اعلام کرد مجلس چنین طرحی را تصویب نخواهد کرد. او در توییتی نوشت:

از ۳۵۰ هزار کسب‌وکار اینترنتی، ۷۰ درصد «ای‌نماد» دریافت نکرده‌اند. ضمنا تجربه ورشکستگی سکه ثامن نشان داد اجبار به استفاده از اینماد کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

نباید با مانع‌تراشی برای نخبگان و کارآفرینان، به مهاجرت جوانان و خروج سرمایه‌های ملی دامن زد.

WhatsApp Image 2021-11-28 at 9.33.23 PM

WhatsApp Image 2021-11-28 at 9.34.06 PM

توییت این نماینده مجلس با استقبال مخاطبان و اهالی کسب و کارها مواجه شد. بسیاری از کاربران در پاسخ به دهنوی از اظهار نظر او ابراز خوشحالی کردند. کاربران با ابراز امیدواری نسبت به موضع منطقی مجلس در مواجهه با کسب و کارها، دریافت «ای‌نماد» را سنگی بزرگ مقابل پای این اکوسیستم دانستند.

تعدادی از کاربران با اشاره به بی‌فایده بودن ای‌نماد در جلوگیری از بروز جرم و ذکر مثال‌هایی مشابه سکه ثامن از مجلس خواستند قوانین مناسبی برای مدیریت و پایش فضای کسب و کار تصویب کند.

گروهی از مدیران و نمایندگان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها هم با استقبال از اظهارنظر دهنوی از او خواستند برای بررسی طرح‌ها و تصویب قوانین در حوزه‌های تخصصی به نظر متخصصان و کسب و کارها مراجعه شود.