۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد؛

فرصت یک‌ هفته‌ ای رییسی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 581295
فرصت یک‌ هفته‌ ای رییسی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به رد صلاحیت مسعود فیاضی گفت: مطابق قانون اساسی، با توجه به گذشت ۸۳ روز از حکم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش ،رئیس جمهور تنها یک هفته فرصت دارد تا گزینه پینشهادی خود را به مجلس معرفی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ طبق اصل 135 قانون اساسی رییس جمهور تنها یک بار می‌تواند برای یک وزارتخانه‌ سرپرست تعیین کند.

وی افزود:‌ معنی این اصل این است که هیچ  وزارتخانه‌ای بیش از سه ماه نمی‌تواند با سرپرست اداره شود بنابراین چون الان 83 روز از معرفی آقای کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد،‌ طبق قانون اساسی آقای رییس‌جمهور تنها یک هفته زمان دارد تا فردی دیگر را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند. 

حاجی دلیگانی تصریح کرد:‌ اگر رییس‌جمهور امروز یا فردا نامه معرفی وزیر پیشنهادی را به مجلس ارائه دهد بلافاصله در جلسه علنی اعلام وصول می‌شود و  با وجود اینکه قرار است مجلس به مدت یک هفته برای سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه تعطیل شود اما به دلیل اهمیت موضوع، مجلس با تغییر برنامه خود، هفته آینده نیز جلسه علنی خواهد داشت.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و  از  مجموع 260 رأی مأخوذه، با  140 مخالف، 115 رأی موافق و 5 رأی ممتنع، به فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد نکردند.