۰ نفر

در نشست غیر علنی امروز نمایندگان؛

نقاط ضعف و قوت عملکرد بودجه۱۴۰۰ بررسی شد

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 569902
نقاط ضعف و قوت عملکرد بودجه۱۴۰۰ بررسی شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس محتوای نشست غیر علنی امروز نمایندگان با رییس سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس،گفت: امروز از ساعت ۸ تا ۹.۳۰ مجلس جلسه غیرعلنی داشت و رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی در باره روند اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ و آسیب ها و نقاط ضعفی که در این زمینه وجود دارد مطرح کرد.

وی گفت: برخی از نمایندگان از جمله رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند و بر ضرورت اصلاح بودجه تاکید شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای اصلاح ساختار بودجه نکاتی را مطرح و بر ضرورت همکاری بین دولت و مجلس در این زمینه تاکید کرد.

موسوی گفت:با توجه به روند موجود ما نیاز به اصلاح ساختار بودجه داریم و باید همکاری لازم بین مجلس و دولت جهت اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد که در این جلسه بر ضرورت آن تاکید شد.

وی افزود: همچنین پیش از بررسی بودجه ۱۴۰۱ نیاز به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس داریم تا بسترهای قانونی لازم برای اصلاح ساختار بودجه ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۱ باید تا ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و نیازمند همکاری بین مجلس و دولت است و باید روند بودجه سال آینده درست و دقیق باشد و همه مشکلات موجود بودجه ای باید احصا شود و در بودجه سال آینده این ایرادات مرتفع شود.

موسوی با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد که بودجه ۱۴۰۱ باید منطبق با سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت همکاری های لازم را جهت اصلاح ساختار بودجه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ مطابق با سیاست های کلی برنامه و اسناد بالادستی انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: روز سه شنبه رییس دیوان محاسبات در مجلس شورای اسلامی حضور می یابد و گزارش تفریغ بودجه ۹۹ را ارائه می‌دهد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات اقدام بسیار خوبی انجام داد و چهار ماه پیش از فرصت مقرر قانونی خود قرار است گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه دهد که نمایندگان و دولت می توانند با آسیب شناسی بودجه سال های قبل، بودجه سال آینده را تدوین و مورد بررسی قرار دهند.

موسوی تصریح کرد: همچنین حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در مجلس حضور می یابد و گزارشی درباره تحولات منطقه ای به نمایندگان می دهد.