۰ نفر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نشست کمیسیون امنیت ملی درباره حوادث مرزهای آذربایجان و ایران برگزار می شود

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 567910
نشست کمیسیون امنیت ملی درباره حوادث مرزهای آذربایجان و ایران برگزار می شود

عباس مقتدایی عنوان کرد که مسائل رخ داده در مرزهای جمهوری آذربایجان امروز با حضور کارشناسان مربوطه در کمیسیون بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباس مقتدایی» روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز با دعوت از نیروهای کارشناس دفاعی و امنیتی مسائل و اتفاق‌های رخ داده در مرزهای جمهوری آذربایجان را بررسی می‌کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کمیسیون با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت خارجه و حوزه دفاع و امنیت در ارتباط است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق همکاری مسالت‌آمیز و دوستی رفتار می‌کند و این سیاست اصولی و منطقی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با توصیه به مسوولان جمهوری آذربایجان تاکید کرد: همسایگان کشورها باید بالاترین سطح همکاری را با یکدیگر داشته باشند و اینکه جایگاه و پایگاهی برای کشورهای غیر دوست و بیگانه باز شود، حرکتی خارج از رفتار  همسایگی محسوب می‌شود.

مقتدایی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ دوستی با همسایگان و ارتقای امنیت در منطقه است. همسایگان نیز باید در این جهت گام‌های قوی‌تری بردارند تا اندک کارهایی که توسط آنها در روزهای گذشته انجام شده، جبران شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متوقف کردن کامیون‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان را خارج از عرف  همسایگی دو کشور عنوان کرد و گفت: از جمهوری آذربایجان توقع داریم به نقش و مسوولیت همسایگی خود بیش از پیش توجه کند.