۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

موافقت ۹۷درصدی نمایندگان مجلس با طرح رتبه بندی فرهنگیان

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷
کد خبر: 567154
موافقت ۹۷درصدی نمایندگان مجلس با طرح رتبه بندی فرهنگیان

کریمی فیروزجانی گفت: خوشبختانه این لایحه در صحن علنی نیز توانست موافقت ۹۷ درصدی نمایندگان را به همراه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی کریمی فیروزجانی  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ظهر پنجشنبه در نشست مشترک اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و مسئولین آموزش و پرورش فارس و امور عشایر کشور در شیراز گفت: خوشبختانه از اسفند ۹۹ که لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه شد، این لایحه با قید فوریت و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفت و توانست ۱۰۰ درصد رأی موافق اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات را جلب کند.

رییس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه این لایحه در صحن علنی نیز توانست موافقت ۹۷ درصدی نمایندگان را به همراه داشته باشد.

کریمی فیروز جانی گفت: مذاکرات لازم با سازمان برنامه و بودجه و هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح انجام شده و در این رابطه به جمع بندی‌های لازم رسیده‌ام.

وی گفت: رتبه بندی مسیر شغلی معلمان را از دیگر کارمندان دولت جدا خواهد کرد و فرهنگیان را در یک رسته جدید شغلی به نام علمی آموزشی قرار خواهد داد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه ارزشمند این کشور هستند گفت: طرحی با ۲۰۰ امضا به هیأت رییسه مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام وصول شده است و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است و با مشخص شدن دقیق منابع لازم این طرح نیز از امسال یا سال آینده اجرا خواهد شد.

کریمی فیروز جانی گفت: باید برای معلمان عشایری که در مناطق محروم و صعب العبور مشغول تدریس هستند مزایای ویژه در نظر گرفته شود تا بخشی از زحمات این قشر زحمتکش جبران شود.

وی گفت: پوشش گسترده اینترنت در مناطق عشایری از طریق وزارت ارتباطات و گنجاندن سرفصل دروس در دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با عشایر و زندگی عشایری از دیگر اقداماتی است که پیگیر آن هستیم.