۰ نفر

در دیدار نخست وزیر عراق؛

قالیباف: باید افراد واکسینه شده بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۳۵
کد خبر: 561728
قالیباف: باید افراد واکسینه شده بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار نخست وزیر عراق با تاکید بر ارتقای و تعمیق روابط دو کشور و تاثیر آن بر تحولات منطقه با اشاره به انجام واکسیناسیون در ایران تاکید کرد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کسانی که واکسینه شده‌اند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف عصر امروز در دیدار مصطفی الکاظمی تاکید کرد: تعمیق روابط دو کشور بر  مسائل منطقه‌ای به ویژه بر همسایگان تاثیرگذار است.
وی با اشاره به دخالت بیگانگان در تحولات منطقه با هدف ایجاد ناامنی گفت: به ما ثابت شده است که کشورهای فرامنطقه‌ای هیچگاه به نفع مصالح ایران و عراق تصمیم نمی‌گیرند و دو کشور باید با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی‌مابین را حل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی ضمن تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم  مذهبی تاکید کرد: باید شرایطی مهیا شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افرادی که واکسینه شده و مشکلی ندارند امکان حضور در مراسم را پیدا کنند و ظرفیت پذیرش افزایش یابد.
نخست وزیر عراق نیز در دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در منطقه و تحولات مختلف بر ارتقای روابط ایران و عراق و افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

وی همچنین افزود: تعاملات و گفتگوهای مستمر میان مسئولان دو کشور در تسهیل و تقویت همکاری ها و رفع موانع احتمالی در مسیر توسعه مناسبات فیمابین تاثیر بسزایی دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به مصائب مردم عراق در طول سالهای زمامداری حزب بعث تا اشغال آمریکا و همچنین حملات تروریستهای داعش و مشکلات عدیده اقتصادی در سالهای اخیر گفت: همواره قدردان کمکها و حمایتهای دولت و ملت ایران در طول سالهای سختی و محنت مردم عراق هستیم و این امر رشته های انس بین دو کشور را مستحکمتر از قبل کرده است.

وی در پایان این دیدار گفت: گسترش همکاری های ایران و عراق در موضوعات مختلف و مورد علاقه و تسری آن به سایر کشورهای منطقه ، نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و آبادانی دو کشور و همسایگان دارد.