۰ نفر

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مطرح کرد؛

روحیه پهلوانی و مروت را در جامعه بازآفرینی می کنیم / حمایت وزارت ورزش از جریان های خودجوش جوانان

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 556451
روحیه پهلوانی و مروت را در جامعه بازآفرینی می کنیم / حمایت وزارت ورزش از جریان های خودجوش جوانان

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌های خود با اشاره به غفلتی که باعث شده دشمن ظرفیت‌های عظیم ورزش کشور را تحلیل دهد، گفت: ما ظرفیت بالقوه ورزش را به فعلیت می‌رسانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سید حمید سجادی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳ شهریور ماه( مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: وزارت ورزش و جوانان می‌تواند به عنوان دروازه دولت مردمی باشد و چرایی و چگونگی تحول از تغییر راهبردها و سیاست‌ها آغاز می‌شود لذا وزارت ورزش که وزارت استعدادها است، این مهم را در نظر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در سال های اخیر از متن به حاشیه رفته است، عنوان کرد: باید با نگاهی فرابخشی به تعامل گسترده با دیگر نهادهای حاکمیتی بپردازیم که در این راستا بیانیه گام  دوم فصل جدیدی است و ما را به ساخت ایرانی جدید نوید می‌دهد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: وزارت ورزش باید نقش ستادی و تعاملی داشته باشد و استعداد جوانان را پرورش داده و در آنها شکوفایی ایجاد کند، همچنین چنانچه جوانان موتور پیشران کشور هستند، وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان پیشران دولت خواهد بود.

سجادی در ادامه با تأکید بر اینکه نقش ورزش و تحرک در کاهش هزینه‌های بیمارستانی غیرقابل انکار است، گفت: بسیاری از مولفه های امروز و حرکت های اجتماعی از ورزش تأثیر می‌گیرد و روحیه پهلوانی و مروت را در جامعه بازآفرینی کرده و منشأ مساوات خواهد بود. همچنین روح تعاون و همبستگی اجتماعی را تقویت می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر هوشیاری نسبت به برنامه‌های دشمن در حوزه ورزش بیان کرد: غفلت ما باعث شده ظرفیت‌های عظیم ورزشی تحلیل رود و ما قصد داریم ظرفیت بالقوه ورزش را برای ایثار اجتماعی به فعلیت برسانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اضافه کرد: جبهه فرهنگی انقلاب، گروه‌های جهادی، بدنه هنر، فعالان رسانه‌ای، استارت‌آپ‌ها، خیریه‌ها، مساجد و NGOها باعث شده صدها سمن جوانانه شکل بگیرد که همراه با آرمان‌های انقلاب هستند.

سجادی در ادامه با بیان اینکه معقتدیم رویش‌های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش آن بوده، تأکید کرد: بخش مهمی از بدنه وزارتخانه باید متعلق به جوانان باشد و جریان‌های خودجوش آنها را حمایت کند لذا آمده‌ایم تا تحول را با کمک شما رقم بزنیم و رأی شما شجاعت و حرکت ما را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت ۷۰ درصدی متولدین بعد از انقلاب یادآور شد: آنها انقلاب را ندیده‌اند اما پای آن ایستاده‌اند که اتفاقی مبارک است لذا باید با آنها کارهای بزرگی انجام دهیم که هر کجا کار بزرگ انجام شده جوانان پای کار بوده‌اند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: تا کی جوانان ناامید باشند؛ ما وزارتخانه را قرارگاه مسائل جوانان خواهیم کرد و نیازهای آنها را برطرف کرده و استعدادها را شکوفا می‌کنیم که نیازمند تعامل با همه دستگاه‌ها است.

سجادی اضافه کرد: دشمن همه تلاش خود را برای ناامید کردن جوانان به کار گرفته است ولی ما وزارتخانه را تبدیل به پایگاه ایجاد امید می کنیم.