۰ نفر

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

برنامه محرابیان بلندپروازانه است

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 556397
برنامه محرابیان بلندپروازانه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از برنامه ارائه شده از جانب وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: ارقام قید شده در برنامه وزیر با بودجه سالیانه کشور تناسبی ندارد و این برنامه بلندپروازانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳ شهریور ماه( مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه مخالفتم با وزیر نیرو با شخصیت محترم و متواضع ایشان نیست، گفت: بلکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو دارای ایراداتی است که به عیوب این برنامه‌ها می‌پردازم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قطعی‌های آب و برق امسال ما را به یاد دهه ۶۰ و دوران جنگ تحمیلی انداخت، افزود: عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و برق امروز دامنگیر کشور شده و همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم که چرا این چنین قطعی آب و برق وجود دارد و رودخانه دائمی خشکیده است.

وی ادامه داد: این وضعیت نتیجه حکمرانی درخشان دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و برق است؛ کسانی که خود را صاحب نظر در حوزه آب و برق می‌دانستند چنین نتیجه‌ای را به بار آوردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: امروز با شرایطی که با آن مواجه هستیم باید یک انتخاب حیاتی را با در نظر گرفتن چالش‌ها انجام دهیم. شرایط امروز به گونه‌ای است که وزارت نیرو ۷۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، ۵۳ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق و بخش غیردولتی دارد و در برابر ۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد خود ۶۰ هزار ملیارد تومان هزینه دارد.

وی عدم تعیین تکلیف وام‌های اخذ شده که در برنامه وزیر پیشنهادی نیامده را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی وزارت نیرو برشمرد و تصریح کرد: برخلاف سایر وزرا که یا در حوزه آب و یا در حوزه برق متخصص بودند، آقای محرابیان متخصص حوزه اقتصاد هستند و شاه کلید مسئله امروز این حوزه بحث اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه وزیر نیرو را بلندپروازانه خواند و تأکید کرد: مشخص نیست که رقم افزایش ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی از چه محلی تأمین خواهد شد. همچنین در برنامه پیشنهادی آمده است ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر تولید خواهد شد که منبع این مهم نیز مشخص نیست که چطور ظرف ۴ سال می خواهیم به این ارقام برسیم.

وی اضافه کرد: برای انجام این مهم آقای وزیر برای ۴ سال آینده رقمی معادل ۵۵۰ هزار میلیارد تومان به علاوه ۲۲.۵ میلیارد یورو بودجه درخواست کرده‌اند که چنین ارقامی در بودجه وجود ندارد.

طغیانی هشدار داد که ممکن است در آینده آقای محرابیان در صحن مجلس حاضر شوند و عنوان کند که به دلیل کمبود منابع نمی‌توانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم به همین دلیل باید عدم شفافیت برنامه وزیر پیشنهادی در نطق ایشان تعیین تکلیف شود.