۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

وضعیت منابع در بخش های مختلف دچار اشکالات اساسی است / باید برای کسری بودجه تمهیداتی اندیشید

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبر: 555254
وضعیت منابع در بخش های مختلف دچار اشکالات اساسی است / باید برای کسری بودجه تمهیداتی اندیشید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجموع درآمد‌های ما در بخش مالیاتی و بخش فروش اوراق تقریبا تحقق یافته، ولی در بخش درآمد‌های گمرکی و فروش نفت بسیار پایین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه «تیتر امشب» با بیان اینکه وضعیت منابع ما در بخش‌های مختلف دچار اشکالات اساسی است، گفت: مجموع درآمد‌های ما در بخش مالیاتی (۹۰ درصد) و بخش فروش اوراق تقریبا تحقق یافته، ولی در بخش درآمد‌های گمرکی (۳۵ درصد)، فروش نفت (۱۵ درصد) و درآمد‌های حاصل از شرکت‌های دولتی بسیار پایین است.

وی افزود: این دغدغه وجود دارد که کسری بودجه در پایان سال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و باید برای این کسری تمهیداتی اندیشید.

سید محمدهادی سبحانیان، کارشناس بودجه با حضور در برنامه «تیتر امشب» گفت: اگر کسری بودجه جبران نشود، تأمین کسری بودجه از راه‌هایی صورت می‌گیرد که تورم سنگینی را به سفره مردم تحمیل می‌کند. طبق آمار و ارقام منتشر شده درحوزه تورم تولیدکننده در بهار ۱۴۰۰، رقمی قابل توجه و بالای ۷۰ درصد است و این رقم به زودی وارد سبد مصرفی خانوار می‌شود به همین دلیل لازم است بودجه اصلاح شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات بودجه کشور تخصیص آن به دستگاه‌ها به جای تخصیص بودجه به برنامه است.