۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد؛

بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در کمیسیون عمران

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبر: 554155
بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه ها و سوابق وزرای پیشنهادی نیرو و نفت در جلسه صبح این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی نیرو حضور یافتند و در ابتدا سوابق و سپس برنامه های خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کردند. اعضای کمیسیون نیز دغدغه‌های خود را در خصوص مباحث مرتبط با وزارت نیرو بیان کردند. 

وی در ادامه اظهار کرد: سپس نمایندگان سوالاتی در خصوص لزوم توسعه و بهسازی نیروگاه‌های برقی، مدیریت مناسب منابع آبی، قطعی مداوم برق، پروژه‌های انتقال آب، برنامه ریزی جهت مهار تنش آبی کشور، مشکلات حوزه تامین آب شرب و موضوعات مربوط به پروژه های سدسازی کشور، مطرح کردند. اما باتوجه به اینکه فرصت کافی وجود نداشت قرار شد وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه صبح فردای کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: همچنین وزیر پیشنهادی نفت نیز در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از سوابق و برنامه های خود به اعضای کمیسیون ارائه کرد. از آنجا که ایشان از بدنه وزارت نفت هستند به مسائل مختلف این وزارت خانه آشنایی کامل دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر پیشنهادی نفت مواردی در خصوص جلوگیری از خام فروشی، صادرات معیانات گازی و جذب سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه اکتشاف نفت و صادرات را به اعضای کمیسیون مطرح کرد. در ادامه نیز نمایندگان پیشنهادات و دغدغه‌های خود را مطرح کرده و ایشان نیز به سوالات پاسخ داد.