۰ نفر

قالیباف: حق مردم است که با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند

۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۳۸
کد خبر: 540176
قالیباف: حق مردم است که با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید مطالبه‌گر باشند گفت: خون شهید سلیمانی ریشه غربگرایان داخلی را می‌خشکاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد باقر قالیباف شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در اردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: مجلس شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارزش آن از خود شهدا کمتر نیست چرا که تداوم راه شهدا است.

وی افزود: ما شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی می‌شناسیم و وقتی به شهادت رسید حضرت امام خمینی (ره) گفت "مظلومیت شهید بهشتی در برابر شهادتش ناچیز است"، در ششم تیر همان سال رهبر معظم انقلاب ترور شدند و خدا خواست که برای انقلاب بماند و در همان زمان اعلام کرد مظلومیت شهید بهشتی را کسی نشناخت و این یادواره هفت تیر برای شناخت شهید بهشتی است.

قالیباف ابراز داشت: شهید بهشتی فردی سیاستمدار و دیندار بود کسی که کمتر می‌شناسیم و الگویی برای همه مسئولان است و از یک طرف اسلام‌شناس دیندار و انسانی بود که جهان دیده بود و فرهنگ الهی داشت، شهید بهشتی حکمت عملی او در عمل محکم بود و فقط از نظر حوزه نظری سخن نگفت و در تربیت فرزندان و نحوه زندگی نمونه بود و در وقت و انضباط شخصی و حکمرانی زبانزد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تهمت‌های زیادی به وی زدند اما هیچ گاه از مدار اخلاق خارج نشد و با متانت پاسخ منتقدانش را می‌داد و از روحانیونی بود که اعتقادی به کار عملی و تربیت نیروی انسانی داشت؛ مردمی بودن او زبانزد بود و باید مسئولان بین خود و مردم حجابی نباشد موضوعی که الان کمتر است و این شخصیت را در شهید بهشتی بود.

قالیباف گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند و نباید خود را کنار بکشند و همیشه در میدان باشند و اینها همه ویژگی‌های شهید بهشتی بود و معتقد بود که انقلاب مربوط به مردم است و خود باید آن را حفظ کنند؛ مجلس شهید و ذکر شهید یعنی اینکه اعتقاد به سنت الهی داریم و همین موضوع در زمان شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را در کشور خشکاند و این به خاطر اخلاص شهید بهشتی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی 40 سال از سال 59 تا روزی که به شهادت رسید در راه خدا مجاهدت کرد و مجاهدتی که همراه با اخلاص و در گمنامی بود و همان سختی‌هایی که برای شهید بهشتی بود برای او هم بود.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی ویژگی‌های داشت و آن مردمی بودن او بود و امروز نظام اسلامی در مسند قدرت است و مردم باید در مسائل سیاسی اقتصادی و فرهنکی دخالت داشته باشند؛ شهید سلیمانی هیمنه آمریکا در منطقه را خورد کرد و با همین مردم محروم مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و آنان را شکست داد و باور به سنت‌های الهی داشت.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی توجه به قدرت دشمن نمی‌کرد بلکه می‌دید چگونه باید با دشمن مقابله کند و هر چند او نیست اما خون او همچون شهید بهشتی ریشه افرادی که در کشور نگاهشان به غرب است خواهد خشکاند؛ شهادت شهید سلیمانی به دست شقی‌ترین افراد انجام شد و این اوج ذلت آنان بود و از افتخارات اوست که به دست کثیف‌ترین فرد به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی ماندگار همیشه تاریخ شد و دیدید بدون برنامه خاص جنازه او به همه محل‌های زیارتی رفت و در نهایت در شب بعد از تشییع به خاک سپرده شد؛ شهید سلیمانی نشانه‌هایی از ائمه گرفت و شب به خاک سپرده شد و این است فرهنگ ولایت و الهی که ایشان مزد مجاهدت خود را گرفت.

قالیباف ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات مردم با همت مضاعف گفت: مطمئن باشید که مشکلات برطرف خواهد شد و این تلاش و اتفاق با دولت جدید، مجلس و قوه قضائیه انجام خواهد شد و ظرفیت و امکانات کشور و با این تحریم می‌توان ثبات را به اقتصاد برگرداند.