۰ نفر

یک نماینده مجلس؛

بودجه رتبه بندی معلمان کافی نیست

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 537867
بودجه رتبه بندی معلمان کافی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی معلمان حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در هفته اخیر فعالیت پارلمان گفت: رتبه بندی معلمان حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا به صورت کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: بودجه دولت برای رتبه بندی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و آماری که اعلام کرده‌اند اضافه شده، ۸ هزار میلیارد تومان است و آن هم رتبه بندی معلمان را کامل اجرا نمی‌کند. آن مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده در رسانه‌ها، پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اجرای رتبه بندی در لایحه بودجه بوده است.

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: دولت عدد اجرای رتبه بندی معلمان را کم گذاشته است، در حالیکه می‌داند کافی نیست؛ همچنین بیان می‌شود که نیمی از نظام رتبه بندی به اجرا در بیاید. در صورتی که یا باید کل این نظام را اجرا کرد یا آن را در کل به اجرا در نیاورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایرادهایی مانند چگونگی صلاحیت سنجی در لایحه رتبه‌بندی معلمان وجود دارد، توضیح داد: دو شوری شدن بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان در مجلس برای همین قبیل دلایل بود. راه حل‌های مختلفی مطرح شده تا این مسئله صلاحیت سنجی هم اصلاح شود.

وی افزود: پیشنهادهایی در جریان تصویب کلیات داده شده بود اما کافی نیستند. برای نمونه پیشنهادی ارائه شد تا صلاحیت سنجی مانند الگوی رتبه بندی دانشگاه با رفع نقص هایی اصلاح و تعریف شود. بدین ترتیب و به طور مثال، استادیار دانشگاه در رتبه معلمان به استادیار معلم، دانشیار به دانشیار معلم و... معادل می شوند. در دانشگاه ارتقای رتبه متمرکز مقاله های ISI و... است که در ابعاد معلمان آموزش و پرورش باید الگوها تغییر کند؛ چراکه یک نظام، ابعاد مهارت‌های آموزشی و نظام دیگر ابعاد پژوهشی دارد.