۰ نفر

یک نماینده مجلس؛

معلمان مقطع ابتدایی در اولویت واکسیناسیون باشند

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 536842
معلمان مقطع ابتدایی در اولویت واکسیناسیون باشند

نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: مجلس نظارت جدی بر روند واکسیناسیون معلمان خواهد داشت تا بازگشایی حضوری مدارس در سال آینده امکان پذیر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد وحیدی با اشاره به اعلام وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر شروع واکسیناسیون معلمان از پایان خردادماه، اظهار کرد: واکسیناسیون معلمان تا پیش از شروع مهرماه ۱۴۰۰ ضرورت دارد چراکه یکی از آسیب‌های مهم کرونا حذف آموزش حضوری بود که این آسیب به‌آسانی و با جایگزین کردن آموزش حضوری قابل جبران نیست.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ستاد کرونا این بود که معلمان در اولویت واکسن قرار گیرند و واکسیناسیون جامعه فرهنگیان از تیرماه تا شروع سال تحصیلی آغاز شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلام تصریح کرد: اولویت واکسیناسیون  معلمان باید با مقطع ابتدایی باشد چراکه آموزش حضوری در مقطع ابتدایی اهمیت بیشتری دارد و ضمن اینکه با این تصمیم مناطق روستایی نیز که دسترسی به اینترنت و موبایل ندارند سریع‌تر مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند و می‌توانند کلاس‌ها را به‌صورت حضوری تشکیل دهند.

نایب‌رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بابیان اینکه قطعاً کمیسیون آموزش بر روند واکسیناسیون معلمان نظارت جدی خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد در کنار واکسیناسیون معلمان مشاغلی که مردم به‌صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط هستند مانند نانوایان و رانندگان تاکسی نیز در اولویت قرار گیرند.

گفتنی است که با توجه به اینکه در دنیا فقط یک نوع واکسن برای سنین پایین تأیید شده است با واکسینه کردن معلمان امکان بازگشایی مدارس وجود دارد به این صورت که کلاس‌های پرتراکم به‌صورت زوج و فرد و با نصف جمعیت تشکیل شود ولی معلمان موظف به حضور تمام‌وقت باشد تا از این طریق آسیب معلم کمتر باشد.