۰ نفر

اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛

تصمیمات در شورای هماهنگی اقتصادی براساس نظر سران قوا انجام می‌ شود

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۰۳
کد خبر: 536664
تصمیمات در شورای هماهنگی اقتصادی براساس نظر سران قوا انجام می‌ شود

دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در پی انتشار مطالبی به نقل از سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس مبنی بر نقش دبیر این شورا در تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در سال۹۸، اعلام کرد: تصمیم‌گیری‌ها در این نهاد فراقوه‌ای بر اساس اجماع نظر سران سه قوه انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تصمیم‌گیری‌ها در این شورا بر اساس اجماع نظر سران سه قوه انجام می‌شود و دبیرخانه شورا صرفا مسئول طی فرآیند کارشناسی و کسب نظر کارشناسان برای اخذ تصمیمات سران قوا است. همچنین تصمیم‌گیری در مقوله اصلاح قیمت بنزین در سال ۹۸ از فرآیند قانونی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شورا تبعیت کرده است.

این اطلاعیه ادامه داد: با توجه به عضویت رییس و نمایندگانی از مجلس در نهاد فراقوه‌ای شورای‌عالی کسب اطلاع درباره این موضوع از طریق ایشان میسر است.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، پیرو انتشار مطالبی در رسانه‌های عمومی به نقل از سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، مبنی بر نقش دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸، دبیرخانه این شورا در اطلاعیه‌ای تصریح کرد که صرفا مسئول طی فرآیند کارشناسی لازم و کسب نظر کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط، برای اخذ تصمیمات از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی است و در این مورد نیز دقیقاً به همین نحو عمل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.