۰ نفر

یک نماینده مجلس تشریح کرد؛

تغییرات جدید در نحوه استخدام کارمندان

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبر: 528190
تغییرات جدید در نحوه استخدام کارمندان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی را در مجلس تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیدر تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی گفت:در حال حاضر 17 تا 18 نوع قرارداد در دستگاه های اداری با کارمندان وجود دارد که در این طرح در تلاش برای ساماندهی این موضوع هستیم.

وی در تشریح مهمترین هدف تدوین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، بیان کرد: خروج از تعدد قراردادها و نظام‎مند کردن نظام استخدامی و ضابطه‌مند کردن جذب نیرو، مهمترین هدف تدوین طرح مذکور است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای انسانی یکی دیگر از محورهای تهیه این طرح است، افزود:همچنین در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

بابایی با تاکید بر اینکه انواع مختلف قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به وجود آید اظهار کرد: با تصویب و اجرایی شدن دقیق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی  ، تبعیض ، بی‌عدالتی و پراکندگی موجود در حوزه قراردادها و وضعیت استخدامی کارکنان دولت از بین می‌رود و ماهیت قراردادها شفاف می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطر نشان کرد: کلیات طرح مذکور در صحن علنی کمیسیون اجتماعی به تصویب اعضا رسیده و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی  برای بررسی جزئیات به کاگروه اداری استخدامی کمیسیون اجتماعی ارجاع شده و جلسات این کارگروه برای بررسی آن در حال برگزاری است.