۰ نفر

جزییات نشست غیرعلنی مجلس؛

استیضاح ظریف در مجلس کلید خورد؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 526556
استیضاح ظریف در مجلس کلید خورد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان به دنبال اظهارات ظریف دو تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه را کلید زدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه اظهارات اخیر محمدجواد ظریف که فایل صوتی آن منتشر شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان به دنبال اظهارات وزیر امور خارجه دو تحقیق و تفحص به ترتیب از مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه را کلید زدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت:‌در همین رابطه بنا شده این دو تحقیق و تفحص و استیضاح مطرح شده در جلسه فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد و طبق تصمیم و جمع‌بندی در آن جلسه عمل شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوعات مذاکرات وین مورد بحث قرار گرفتند و نمایندگان بر برداشته شدن یکجای تحریم‌ها و پرهیز از برداشته شدن تحریم‌ها به صورت گام به گام تأکید کردند.

وی افزود: همچنین نمایندگان بر این نکته تأکید کرده‌اند تا زمانی که همه تحریم‌ها برداشته نشده هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نباید انجام شود و اگر تحریم‌ها برداشته نشده و مذاکرات ادامه یابد ما در دام مذاکره برای مسائل موشکی و حقوق بشری خواهیم افتاد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: نمایندگان بر این اعتقاد بودند که دولت به دنبال تعلیق تحریم‌ها است تا از آن به عنوان یک ابزار در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند و بهره‌برداری انتخاباتی از این موضوع داشته باشد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات باید از تمام ابزارهای تولید قدرت‌مان برای پیشبرد اهداف در مذاکرات استفاده کنیم و هیچگاه نباید در مذاکرات خود را ضعیف و طرف مقابل‌مان را قوی ببینیم.

وی افزود: در ارتباط با اظهارات وزیر امور خارجه که میدان را در مقابل دیپلماسی قرار داده بود نمایندگان بر این نکته تأکید داشتند که میدان و دیپلماسی هر دو منافع ملی را دنبال می‌کنند و با توجه به جایگاه ویژه شهید سلیمانی در میان مردم هر کس دیپلماسی و میدان را در مقابل هم قرار دهد در واقع دیپلماسی را در برابر مردم قرار داده است.

توضیحات نادران به معترضین به بودجه در جلسه امروز عصر

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: همچنین بنا بود در این جلسه موضوع بودجه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به اعتراضات و ابهامات نمایندگان در مورد بودجه 1400 پاسخ داده شود که در نهایت بنا شد که الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400در جلسه‌ای که امروز عصر با حضور معترضان به این موضوع برگزار می‌شود به ابهامات، سوالات و معترضان در این زمینه پاسخ دهد.