۰ نفر

نایب رییس کمیسیون صنایع؛

شرکت‌های خارجی باید برای بازگشت به ایران ضمانت بدهند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 524390
شرکت‌های خارجی باید برای بازگشت به ایران ضمانت بدهند

نایب رییس کمیسیون صنایع گفت: مجلس اجازه نخواهد داد که پس از توافق برجامی شرکت‌هایی که به تعهدات خود عمل نکردند بار دیگر بازار کشورمان را در دست بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه‌های بازگشت برخی شرکت‌های خارجی به بازار کشورمان در پی توافق برجامی، گفت: تحریم‌ها برداشته شود مجلس اجازه این را نخواهد داد که شرکت‌هایی که به تعهدات خود عمل نکردند بار دیگر بازار کشورمان را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم برخی از شرکت‌های خارجی بازار ایران را رها کرده و به تعهدات خود عمل نکرده اند، ادامه داد: نباید به این گونه شرکت‌ها اجازه داد تا تنها منافع خودشان را دنبال کنند.

نماینده شیروان در مجلس با بیان اینکه تاوان بدعهدی‌های شرکت‌های خارجی را مردم ایران پرداخت کردند گفت: اگر پس از توافقات برجامی این گونه شرکت‌ها می‌خواهند به کشور بازگردند باید تضامین لازم را ارائه دهند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در خنثی سازی تحریم‌ها گام‌های مثبتی را برداشته ایم، اظهار کرد: باید تفاوتی بین کشور‌هایی که در ایام تحریم در کنار ما بودند با کشور‌هایی که بدعهدی کردند، قائل شد و به راحتی اجازه نداد آن‌هایی که بازار ایران را رها کرد و رفتن بازگردند.