۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مطرح کرد؛

احیای تسهیلات ساخت مسکن

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 511206
احیای تسهیلات ساخت مسکن

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در بررسی بودجه در مجلس، اصلاح بخش تسهیلات 360هزار میلیاردی ساخت مسکن مد نظر نمایندگان نبود و بنابراین کمیسیون تلفیق نیز با توجه به اهمیت این موضوع تغییر در این بخش ایجاد نکردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق همه تبصره‌های ارجاعی از صحن مجلس را در جلسه خود که روز پنجشنبه 14 اسفندماه سال جاری برگزار شد، تعیین تکلیف کرد، گفت: بنای کار ما در کمیسیون تلفیق بودجه، بهبود معیشت مردم با استفاده از ابزارهای قانون‌گذاری بود و امیدواریم دولت هم با اجرای دقیق این مصوبات زمینه بهبود شرایط اقتصادی را فراهم کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تبصره 18 قانون بودجه که از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود، گفت: بند الف تبصره 18 پس از بررسی در صحن علنی به کمیسیون ارجاع شد و کمیسیون نیز با نظر همه نمانیدگان نسبت به رفع ایرادات این بند اقدام کرد.

کمیسیون تلفیق هدایت 360 هزار میلیارد از منابع داخلی بانکی به حوزه ساخت مسکن را تصویب کرد

وی در بیان ارائه تسهیلات 360 هزار میلیاردی از سوی بانک‌ها به حوزه ساخت مسکن که در بند الف تبصره 18 موجود است، افزود: در بررسی صحن مجلس، اصلاح این بخش از بند الف تبصره 18 که احیای سهم ساخت مسکن از تسهیلات بانکی را به دنبال دارد، مد نظر نمایندگان نبود و بنابراین کمیسیون تلفیق نیز با توجه به اهمیت این موضوع تغییر در این بخش ایجاد نکرد.

عزیزی با اشاره به آثار مثبت در هدایت 360 هزار میلیاردتومان از منابع داخلی بانکی به حوزه ساخت مسکن گفت: نظام بانکی کشور در سال‌های گذشته توجهی به پرداخت سهم ساخت مسکن از تسهیلات نداشته و همین امر منجر به کاهش عرضه و نابه سامانی بازار مسکن شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با تصویب تبصره 18 در صحن مجلس زمینه بهبود بازار  مسکن را مهیا کنیم.