۰ نفر

نمایندگان مجلس تصویب کردند؛

تکلیف دولت به استخدام رسمی ایثارگران

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبر: 510840
تکلیف دولت به استخدام رسمی ایثارگران

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه ششم توسعه ایثارگران را با طی مراحل گزینش به صورت استخدام رسمی در بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (چهار‌شنبه، 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی (1)، (2) و (3) تبصره (21) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره (21) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: در راستای اجرای بند(ذ) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 3 / 4 / 1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه ی مشمولان ماده (21) قانون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه­های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی(از جمله کارگری، روزمزد، حجمی) می باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (32) و ماده (17) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح­های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (45) قانون مدیریت خدمات کشور خدمت نموده و یا می­نمایند با طی مراحل گزینش (بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمون) به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف    -550000 در اختیار دستگاههای اجرائی ذیربط قرار می گیرد.

مسئولیت حسن اجرا و نظارت براین قانون به عهده سازمانهای برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، بنیادشهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عالی ترین مقام دستگاههای ذیربط می باشد.

همچنین براساس بند الحاقی 2 تبصره 21 ماده واحده لایحه مذکور؛ سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش عملکرد دولت در اجرای بند(الف) ماده(28) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاههای اجرایی را در خصوص تعداد پست­های سازمانی به تفکیک بلاتصدی و با تصدی و تعداد نیروی انسانی به تفکیک نوع قرارداد(رسمی، پیمانی، قراردادکار معین و کارگری)  هر سه ماه یکبار به تفکیک سطوح وزارتخانه و به تفکیک استان به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در بند الحاقی 3 تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه 1400 آمده است: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است کلیه اعتبارات موضوع قانون "نحوه هزینه­ کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 1364/11/6" را به تفکیک دستگاه اجرائی مربوط تا ابتدای اردیبهشت ماه سال 1400 به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

دیوان محاسبات کشور مکلف است گزارش دوره­ای شیوه استفاده از اعتبارات خارج از شمول را هرسه ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.