۰ نفر

بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

افزایش حقوق کارکنان در سال آینده به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۴۷
کد خبر: 510533
افزایش حقوق کارکنان در سال آینده به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مردم در مجلس برای بررسی بیشتر پیشنهادات با ارجاع موضوع افزایش حقوق کارکنان به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه 12اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با ارجاع جز(1) بند (الف) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

در جز(1) بند (الف) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات که توسط دولت تعیین می‌گردد و همچنین و افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی به نحوی اعمال گردد که در نهایت به میزان بیست و پنج درصد (25%) افزایش یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می ماند.

 به نحوی اعمال گردد که در نهایت به میزان بیست و پنج درصد (25%) افزایش یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می ماند.

بر اساس این گزارش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهادات نمایندگان نسبت به بند مذکور گفت: اکثر پیشنهادات مفاد نزدیک به هم دارند، از این رو برای توجه بیشتر به مولفه عدالت و رعایت نکات مربوط به برنامه ششم این بند در راستای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع می‌شود.