۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه؛

منابع درآمدی دولت در بودجه به ۴۱۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰:۴۰
کد خبر: 509846
منابع درآمدی دولت در بودجه به ۴۱۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ منابع درآمدی دولت ۳۱۷ هزار تعیین شده بود که ما در مجلس آن را به ۴۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی طاهری » یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه خبر افزود: با افزایش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت در بودجه سال آینده کسری کمتری خواهد داشت تا تراز عملیاتی دولت در این زمینه بیشتر شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به برقراری عوارض گمرکی واردات تلفن همراه در سال آینده  اشاره کرد و توضیح داد: در بودجه سال آینده مقرر شده است که واردات گوشی هایی که بیش از ۳۰۰ دلار قیمت دارند عوارض گمرکی دریافت شود و از این محل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت در سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: امسال و سال قبل ۹۶ درصد گوشی های وارداتی به کشور زیر ۳۰۰ دلار قیمت داشت و تنها ۴ درصد گوشی هایوارداتی به کشور بیش از ۳۰۰ دلار ارزش داشت.

به گفته نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ارزش گوشی های وارداتی که بیش از ۳۰۰ دلار قیمت داشتند و در مجموع این گوشی ها ۲۶ درصد ارزش گوشی های وارداتی را به خود اختصاص دادند که این رقم بزرگی است و مجلس مصوب کرد که سال آینده از این گوشی ها عوارض گمرکی دریافت شود.

طاهری درباره بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزی نیز گفت: از بخشودگی جرایم دیرکرد کشاورزان در مرحله نخست باید منابع مورد نیاز تامین شود لذا مجلس مقرر کرد که برای این اقدام از محل حمایت از تولید که ۳۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ۱۸ و ۳۲ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها این بخشودگی و استمهال تسهیلات بخش  کشاورزی عملیاتی شود.

«محسن زنگنه »عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: در بودجه ۱۴۰۰ مجلس مقرر کرد از شرکت هایی که بیش از ۵۰۰ هزار مشترک دارند از محل درآمد تبلیغاتی آنها مالیات دریافت شود و شناسایی این شرکت ها در فضای مجازی به سهولت امکانپذیر است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تاکید کرد: اگر در این خصوص سازمان امور مالیاتی عزم دریافت مالیات از شرکت های فعال در فضای مجازی را داشته باشد زیر ساخت های آن فراهم شده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت مکلف شده ظرف ۳ ماه دریافت این مالیات را از شرکت های فعال ذدر فضای مجازی عملی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآورشد: در بودجه سال آینده دولت ۹۹ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت درآمد خواهد داشت و مجلس مقرر کرد برای توسعه مناطق محروم کشور مازاد این مبلغ برای توسعه این مناطق هزینه شود.

زنگنه تاکید کرد: خوشبختانه بسیاری از درآمدهای پنهان در بودجه ۱۴۰۰ آشکارسازی شده تا برای حمایت از مناطق محروم و خانوادهای کم برخوردار هزینه شود و حتی در مناطق محروم تعرفه مصرف آب، برق و گاز که الگوی مصرف را رعایت کنند معادل صفر درصد خواهد بود.

وی توضیح داد: علاوه بر این برای فرزند آوری نیز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ مجلس مقرر کرد که ۷۰ میلیون تومان وام مسکن به خانواده های فاقد مسکن پرداخت شود و از محل ۴۲۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد شرکت های دولتی به ازای هر فرزند تازه متولد شده مبلغی در اختیار ولی آن قرار گیرد تا از بازار سرمایه برای فرزند خود سهام خریداری کند.