۰ نفر

نایب رییس مجلس؛

بودجه باید با سرعت بیشتری بررسی شود

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷
کد خبر: 509812
بودجه باید با سرعت بیشتری بررسی شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که به نیمه اسفند رسیده‌ایم هنوز در اول راه بررسی بخش هزینه ای بودجه هستیم و برای اینکه به مهلت قانونی پایان سال برخورد نکنیم، باید به بررسی لایحه سرعت بیشتری بدهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت دوم امروز –یکشنبه- در تذکری آیین نامه ای  خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: بنده موافق پخت و پز نظرات و پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون بوده و با تعدد پیشنهادات در صحن موافق نیستم، اما مجلس یک کار جمعی است، مجلس را نمی‌توان سلیقه‌ای اداره کرد در حالی که ما به آقای لاریجانی ایراد می‌گرفتیم چرا که برای ما شخص مهم نیست بلکه رفتار مهم است.

نماینده مردم بروجرد گفت: اگر قرار است سلیقه ای عمل شود و در یک جا موافق و مخالف صحبت کند و در جای دیگر صحبت نکنند و در جای دیگر سیستم قفل شود و نتوان تذکرات را ثبت کرد این شکل اداره درست نیست. این اقتدار مجلس نیست. بارها می گوییم تذکر تذکر اما توجهی نمی‌شود.  

گودرزی خطاب به نایب رییس مجلس گفت: آقای قاضی زاده شما در جایگاه رییس نشسته اید باید شأن نماینده را حفظ کنید. باید در مجلس یک رویه ثابت باشد شاید نماینده ای شأن اش اقتضاء نکند تا به هیات رییسه بیاید.  شما باید برای حقوق نماینده احترام قائل باشید و اجازه بدهید مخالف و موافق  نظرات خود را مطرح کنند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در واکنش به تذکر نماینده بروجرد با اشاره به‌ محدودیت زمانی مجلس گفت: حجم بسیاری از پیشنهادات همکاران وجود دارد و آن‌ها اصرار دارند که این پیشنهادات مطرح شود در حالی که تا آخر سال زمان کمی مانده و با توجه به سه شیفت بودن مجلس نیز زمان کم می‌آوریم بنابراین بنده در جریان بررسی لایحه سوال می‌کنم که اگر مخالف یا موافق صحبتی ندارند از مساله رد شویم و اما اگر اصرار دارند که صحبت کنند مخالفتی صورت نمی‌گیرد.

نایب رییس مجلس بیان کرد: عموما و اجمالا مجلس یک عقل جمعی دارد بدین معنا که بر سر موضوعات کفایتا بحث مفصلی صورت گرفته اما اگر مخالف صحبت کند موافق نیز باید صحبت کند و وقتی مخالف صحبت نکند موافق نیز صحبت نمی کند لذا عدالت به این شکل برقرار می شود از طرفی مجلس از لحاظ زمانی ۱۰ دقیقه جلو می‌افتد بنابراین باید با توجه به محدودیت زمانی شرایطی را در نظر بگیریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نزدیک به ۱۰ روز در حال بررسی بودجه هستیم در حالی که به نیمه اسفند نزدیک شده و بخش درآمدی را به پایان رسانده‌ایم و در اول راه بررسی بخش هزینه ای قرار داریم و ردیف‌ها و جداول نیز باقی مانده است.

 وی گفت: اگر بخواهیم مخالف و موافق صحبت کنند به اضطرار زمان برخورد می‌کنیم و دیده و ندیده رأی گیری می کنیم. برای اینکه با مهلت های قانونی پایان سال برخورد نکنیم، لازم است در بررسی سرعت بیشتری بدهیم.