۰ نفر

در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛

مصوبه مجلس برای تجهیز مدارس مناطق محروم روستایی و عشایری

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲
کد خبر: 509799
مصوبه مجلس برای تجهیز مدارس مناطق محروم روستایی و عشایری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتباراتی را جهت استانداردسازی سامانه گرمایشی صدهزار کلاس درس مدارس با اولویت مناطق محروم روستایی و عشایری تخصیص دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با چند بند از تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

بر اساس بند «ه» تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور، سهم بند (ب) ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۴ /۱۲ /۱۳۹۳با اصلاحات و الحاقات بعدی، از بیست درصد (۲۰%) به پنجاه درصد (۵۰%) افزایش یافته و صرفاً برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی یکصدهزار کلاس درس مدارس از طریق سازمان نوسازی، توسعه تجهیز مدارس کشور با اولویت مناطق محروم روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد. سهم افزایش یافته از محل کاهش سهم بند (الف) ماده فوق الذکر است.

در بند «و» تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه موظف است در سال ۱۴۰۰ فروش میعانات گازی به شرکت‌های داخلی پتروشیمی را به صورت اعتبار اسنادی داخلی انجام دهد.

براساس بند «ز» تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه، وزارت نفت مکلف است ظرف مدت دوماه پس از ابلاغ این قانون، الگوی مصرف گاز خانگی برای اقلیم‌های مختلف کشور را تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران پیشنهاد نماید.