۰ نفر

یک مقام مسئول؛

لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آینده روانه مجلس می‌شود

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۰۱
کد خبر: 506924
لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آینده روانه مجلس می‌شود

احمدی لاشکی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی از بهار۱۴۰۰ گفت که لایحه آن هفته آینده روانه مجلس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنگ ٧ درباره اجرای نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد: آموزش و پرورش براساس ماده ۶٣ قانون برنامه ششم توسعه الزام به اجرای رتبه بندی شد که در ادوار گذشته محدود به افزایش حقوق شد، اما اخیرا اقدامات خوبی در این باره در حال رخ دادن  است و این نوید را به معلمان می‌دهیم.

او ادامه داد: اگر قرار است لایحه‌ای را به طور عادی در صحن دولت مصوبه بگیریم یقینا یک سال طول می‌کشد، اما آقای حاجی میرزایی به سبب ارتباط خوب با دولت این مسیر را به خوبی جلو بردند، ضمن آنکه آقای وزیر جلساتی را با عناصر تاثیرگذار از جمله آقایان جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند تا هماهنگی‌ها بهتر باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: ظرف هفته آینده لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس روانه می‌شود و یا و جه به همزمانی با فصل بودجه زمان مناسبی برای تصویب و تامین اعتبار رتبه بندی است البته اعتبار رتبه بندی ۵ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود که کفایت نمی‌کند و روسای کمیسیون آموزش، بودجه و تلفیق قول پیگیری داده‌اند.

رتبه بندی فقط برای معلمان اجرا می‌شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این رتبه بندی امیدوارم از بهار ١۴٠٠ اجرایی شود و بابد توجه داشته باشیم این قانون برای معلمان است و مشمول کارکنان و نیرو‌های خدماتی نیست.

او ادامه داد: امیدوارم دولت به وضعیت نیرو‌های خدماتی توجه داشته باشد و کمبود آن همچنین افزایش حقوق را در دستور کار قرار دهد ضمن آنکه اعلام نیاز برای جذب ٢۵ هزار نیروی خدماتی کردیم.