۰ نفر

در جلسه علنی امروز اعلام شد؛

مصوبه حمایتی مجلس درباره ایثارگران

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 505788
مصوبه حمایتی مجلس درباره ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن،  ماده ۱۵ این طرح را با ۱۹۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

به موجب این مصوبه، هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایانکار ساختمان کلیه برنامه های حمایتی وزارت راه و شهرسازی با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می شود.

همچنین وکلای ملت با ماده ۱۶ این طرح، با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۱۶ این طرح، وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرح‌های حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

همچنین در تبصره این ماده آمده است: مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف هستند و ما به التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می گردد.