۰ نفر

نایب رییس مجلس؛

دلالی و رانت اقتصاد را فلج کرد

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۸
کد خبر: 505024
دلالی و رانت اقتصاد را فلج کرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دلالی کشورمان را فلج کرده و باید به سمت تولید و حمایت از کارآفرینان واقعی حرکت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی نیکزاد شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این مرحله عزت و عظمت خود خون‌های زیادی را تقدیم کرده و ملت ایران با غیرت تمام پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند تا نگذارند حکمرانی اسلامی توسط مستکبران روزگار سمت و سوی هوس‌رانی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: مجلس مخالف برقراری ارتباط با کشورهای مختلف نیست بلکه همراه دولت است تا رابطه‌ای بر مبنا و معیار عقلانیت و حفظ منابع هر دو طرف شکل بگیرد اما به نظر می‌رسد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و عربی منطقه نمی‌خواهند چنین رابطه‌ای شکل بگیرد و همواره در منطقه به دنبال کسب منافع خود هستند.

باید بساط رویه غلط دلالی و رانت برچیده شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پاشنه‌آشیل مملکت ما اقتصاد و معیشت است و آنچه که بزرگترین ضربه را به اقتصاد ایران وارد کرده، رویه دلالی و رانت است که ضرورت دارد با عقلانیت و تلاش خود بخش خصوصی بساط چنین رویه غلطی برچیده شود.

نیکزاد بزرگترین دغدغه مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی را رفع مشکلات بیکاری و معیشت مردم اعلام کرد و افزود: یکی از عناصری که برای جمهوری اسلامی ایران تهدیدکننده است، معضل بیکاری است که ما در همین استان اردبیل ۷۰ هزار بیکار داریم که ۴۵ هزار بیکار در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان منابع دولتی بیش از ۷۴۰ هزار میلیارد تومان آن اعتبارات هزینه‌ای است و ما نباید امیدوار باشیم که در این وضعیت درآمدی و هزینه‌ای دولت بخواهد کار خاصی را انجام دهد.

نیکزاد با استمداد از بخش خصوصی در حل مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های معیشتی مردم در این شرایط سخت تحریم‌ها اضافه کرد: بنده حاضر هستم با برگزاری جلسات مستمر در پایتخت و اردبیل به صورت جدی پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران باشم و در نقطه مقابل این عناصر تأثیرگذار نیز باید در یک برنامه و افق میان مدت قول مساعد دهند تا زمینه اشتغال ۵۰ هزار نفر را در واحدهای صنعتی فراهم کنند.

با بودجه سالانه دولت نمی‌توان کار خارق‌العاده‌ای نکرد

وی بیان کرد: بنده اگر بتوانم در این چهار سال بخشی از مشکلات بیکاری استان را برطرف کنم به بزرگترین توفیق دست یافته و در این زمینه از هیچ تلاش و پیگیری فروگذار نخواهم بود.

نیکزاد ادامه داد: با تکیه بر بودجه سالانه دولت نمی‌توان کار خارق‌العاده‌ای را در تحولات اقتصادی و همچنین حل مشکلات مردم انجام داد و ما چشم انتظار همت بخش خصوصی هستیم تا زمینه حل مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تلاش مجلس برای تصویب لایحه بودجه سال آینده در هفته‌های آینده اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد با تجدید نظری که دولت در بودجه ۱۴۰۰ انجام می‌دهد، ظرف دو هفته آینده در مجلس بودجه ۱۴۰۰ به تصویب برسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما هیچ وقت مخالف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور نیستیم بلکه معتقدیم این ارز باید صرف واردات کالاهای اساسی شود تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود چرا که در سال ۹۹ از ۹ میلیارد دلار ارز نیمایی تنها چهار میلیارد دلار صرف واردات کالاهای اساسی در کشور شده است.