۰ نفر

یک نماینده مجلس؛

در طرح شفافیت آرا نمایندگان در رودربایستی وزرا قرار می‌گیرند!

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 504166
در طرح شفافیت آرا نمایندگان در رودربایستی وزرا قرار می‌گیرند!

یک نماینده مجلس یازدهم گفت: درخواست ما از نمایندگان محترم این است که هرچه سریعتر در این قصه تصمیم گیری کنند. توقع ما این بود که کار را در این منزل به نتیجه رسانده باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، «علیرضا سلیمی»، نماینده مجلس یازدهم، در رابطه با عدم تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس گفت: مخالفین این طرح دو دسته بودند؛ یک دسته از مخالفین بر این نظر بودند که طرح نباید دو فوریتی باشد باید یک فوریتی باشد و سریعتر در صحن مطرح شود؛ بخشی از مخالفین با اصل مخالف نبودند و با نحوه طرح شدن در صحن مخالف بودند. دسته دوم با شفافیت مخالف نبودند ولی عقیده داشتند طرح شفافیت نباید به گونه ای عمل کند که در پاره ای از موارد نمایندگان را زمین گیر کند.

او افزود: در واقع نظر آنها این بود که با این طرح در رودربایستی با وزرا قرار می گیرند؛ مثلا در مورد رای اعتماد به وزرا اگر وزیر بداند فلان نماینده شهرستان مخالف او است ممکن است، بعدا پروژه های شهرستان را گروکشی کند و باعث شود نمایندگان نظر واقعی خود را ندهند. گروه سومی هم بود که مخالف جدی بودند.

سلیمی افزود: نظر موافقین این بود که منافع شفافیت از ضرر آن بیشتر است. ۱۵۳ رای خوب بود امروز براساس سازوکار دیده شده در آیین نامه اگر ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست کنند مجددا مطرح می شود. حدود ۶۵ نفر نامه ای را امضا کرده اند که دوباره در صحن مطرح شود و طرح شفافیت دوباره در صحن به سرانجام برسد.

او تاکید کرد: درخواست ما از نمایندگان این است که هرچه سریعتر در این قصه تصمیم گیری کنند. توقع ما این بود که کار را در این منزل به نتیجه رسانده باشیم.