۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد؛

اولویت بیش از ۳هزار ساختمان برای نوسازی

۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبر: 503622
اولویت بیش از ۳هزار ساختمان برای نوسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره نوسازی ساختمان‌های فرسوده پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساختمان‌های فرسوده در پایتخت اظهار کرد: ایمنی همچنان مسئله اساسی و مهم تهران است و طبق گفته سازمان آتش نشانی، بیش از ۳ هزار ساختمان برای ایمن‌سازی در اولویت قرار دارند، بیش از ۱۲۰ ساختمان هم نیاز به مداخله بسیار فوری دارند یعنی همین الان مسئولان ما باید به این موضوع ورود کنند.

وی ادامه داد: مدیر شهر، شهرداری است و طبق قانون وظیفه دارد که ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت را در اسرع وقت انجام ندهد، اما ممکن است بگوید که امکانات ندارم و نیاز به حمایت دارم.

نماینده مجلس تصریح کرد: باید گفت که دادستانی در این زمینه آمادگی کامل برای حمایت از شهرداری را دارد، اما لازم است که شهرداری دستگاه‌ها را موظف کند که نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اقدام کنند.

شاکری بیان کرد: برای ایمنی ساختمان‌ها شهرداری باید طرح آماده کند و با نظارت نظام مهندسی این کار انجام شود، بحث ایمنی به معنی استقرار امنیت در آن ساختمان است و به معنی تعطیلی نیست.

وی تاکید کرد: در بحث نوسازی و بازسازی هم باید حمایت‌های مالی انجام شود و بانک‌ها با بهره کم به کسبه برای بازسازی وام بدهند، به نظر من، ما یک مسئول می‌خواهیم که این مسئولیت را به عهده بگیرد و غیر از شهرداری هم کسی قادر به انجام این کار نیست.