۰ نفر

جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس؛

نادران: مخالف بودجه سه دوازدهم هستیم

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹
کد خبر: 502341
نادران: مخالف بودجه سه دوازدهم هستیم

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به صحبت‌های امروز رییس کمیسیون تلفیق در جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: نادران تأکید کرد که ما به دنبال رد کلیات بودجه در مجلس نیستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: الیاس نادران، رییس کمیسیون تلفیق بودجه گزارشی درباره این لایحه به نمایندگان ارائه کرد و گفت دولت می‌گوید کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده را بزرگ کرده است اما این چنین نیست.

وی بیان کرد: طبق گفته رییس کمیسیون تلفیق بودجه، سقف بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بود که الان ۱,۱۵۹ هزار میلیارد تومان شده است به دلیل آنکه ۵۳ هزار میلیارد تومان در نامه رییس جمهور به رییس مجلس آمده است که به بودجه اضافه شود، ۸۳ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی است که به سرجمع حساب اضافه شد و بخش دیگر هم از یکسان سازی نرخ ارز حاصل شده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نادران در این جلسه به اقدامات کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال گذاشته شده و همچنین حداکثر مساعدت را برای محرومیت زدایی در نظر گرفته‌ایم.

میرتاج الدینی اظهار داشت: نادران در این جلسه تأکید کرد که ما به دنبال رد کلیات لایحه بودجه نیستیم، چرا که برای دولت بسیار مطلوب است که در این مدت بدون نظارت مجلس امور خود را بگذراند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس کمیسیون تلفیق بودجه گفت که ما در ایجاد عدالت بین شاغلان و بازنشستگان تلاش کرده ایم و این راه را در صحن علنی مجلس هم ادامه خواهیم داد.

وی افزود: نادران در جلسه غیرعلنی مجلس گفت که بودجه سه دوازدهم موجب نابسامانی بودجه‌ای در کشور می‌شود که ما با آن موافق نیستیم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طبق گفته رییس کمیسیون تلفیق بودجه، اعتبارات عمرانی از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است و همچنین وی تأکید کرد که قیمت روغن نباتی قبل از وصول لایحه بودجه به مجلس یعنی تا آذرماه افزایش پیدا کرده است و ربطی به مصوبه مجلس ندارد.

میرتاج الدینی با اشاره به اظهارات قالیباف در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، افزود: رییس مجلس در این جلسه گفت دولت بودجه‌ای را ارائه داده که درآمدهای آن مطمئن نیست و ۴۶ درصد هزینه‌ها را افزایش داده و بی شک این یک بودجه انبساطی و دارای اشکال است.

وی ادامه داد: طبق گفته رییس مجلس شورای اسلامی، بودجه محل تصمیم گیری سیاسی نیست و ما باید تصمیمی بگیریم که بدون شک به نفع مردم باشد و مجلس باید بر اساس منافع مردم تصمیم گیری کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: قالیباف در این جلسه گفت که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ انضباط مالی و شفافیت در اعداد و ارقام را ایجاد کرده و آنچه را که دولت در سقف بودجه نیاورده و در داخل تبصره‌ها آورده بود، کمیسیون تلفیق آن را شفاف و در سرجمع بودجه آورد.