۰ نفر

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

طرح علنی شدن رای نمایندگان به صحن علنی مجلس ارجاع شد

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۳۱
کد خبر: 501465
طرح علنی شدن رای نمایندگان به صحن علنی مجلس ارجاع شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد مجلس تلاش برای رفع مشکلات مردم است گفت: طرح علنی شدن رای نمایندگان به صحن علنی مجلس ارجاع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر به خود به این استان در جریان دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد اظهار کرد: قانون اساسی ایران نیازمند اصلاحاتی است و قوانینی که به موانعی برای فعالیت و خدمت به مردم هستند رفع یا اصلاح شوند.

وی با اشاره به مباحث متعدد مطرح شده در این نشست، افزود: موارد مختلف مطرح شده مسائل درستی بود که باید در کشور انجام شود اما قطعا انجام بسیاری از امور نیازمند گذر زمان است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این نشست مطرح شد بحث شفافیت آرای نمایندگان است که شعار نمایندگان مجلس هم هست.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در مجلس هفتم با تصویب مجلس، رای نمایندگان مجلس غیرعلنی شد تصریح کرد: بحث علنی شدن رای با شفافیت متفاوت است و برای اینکه بتوانیم رای نمایندگان مجلس را علنی کنیم، باید این موضوع به تصویب مجلس برسد.

وی تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به صحن ارجاع داده شده و پس از اعلام در صحن مورد رای‌گیری قرار می‌گیرد تا در صورت تصویب رای نمایندگان به صورت علنی انجام شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بسته‌ای که در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس آماده شده صرفا مربوط به رای نمایندگان نیست و مباحث بسیار گسترده‌تری نسبت به این موضوع را شامل می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه رویکرد نمایندگان مجلس تلاش برای تصویب و اصلاح قوانین برای رفع مشکلات مردم است خاطرنشان کرد: تاکنون هم از سوی مجلس اقدامات بسیار گسترده ای صورت گرفته که تاثیرگذاری بسیار خوبی داشته است.