۰ نفر

یک نماینده مجلس خبر داد؛

پیش‌بینی وام ۲۰۰میلیونی برای مسکن

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبر: 499778
 پیش‌بینی وام ۲۰۰میلیونی برای مسکن

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم اعلام کرد که در طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس، تسهیلات‌ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی کم‌بهره پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صدیف بدری روز پنجشنبه در تشریح جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده است، افزود: میزان سود را دولت و شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند، اما در مجموع در این طرح، مانند مدل طرح مسکن مهر تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: سود تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن برای شهرهای کوچک چهار درصد، مراکز استان‌ها هفت درصد و تهران ۹ درصد پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به تامین زمین رایگان در این طرح برای مسکن حمایتی اضافه کرد: در این طرح، هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ۳۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح هزینه کل ساخت یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۲ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله تامین می‌شود و مابقی مبلغ نیز طی ۲ تا ۳ سال به‌عنوان آورده از متقاضیان دریافت خواهد شد.

بدری اظهارکرد: طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار قرار دارد و و بررسی آن بعد از تکمیل بررسی لایحه بودجه سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی این طرح را بهتر از طرح ملی مسکن دولت خواند و بیان کرد:‌ در طرح مسکن ملی وام بانکی با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی هیچ کمکی به زیرساخت‌های پروژه‌ها نمی‌کند، در حالی که در طرح جهش تولید و تامین مسکن تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم، وصولی مالیات زمین و املاک، خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، وصولی مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه را از جمله منابع مالی پیش‌بینی شده برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن اعلام کرد.

وی با اشاره به مقاومت بانک مرکزی در خصوص وام طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بر اساس قانون سیستم بانکی باید سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، در حالی که اکنون سهم مسکن در تسهیلات بانک‌ها هفت درصد است.