۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

نرخ ارز تخصیصی دارو برای سال آینده تغییر نکرد

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 499557
نرخ ارز تخصیصی دارو برای سال آینده تغییر نکرد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس گزارش امروز صبح رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نرخ ارز تخصیصی برای دارو تغییر نکرده و مانند روند گذشته دارو با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 گفت: نادران رئیس این کمیسیون در ابتدا گزارشی از مصوبات کمسیون تلفیق لایحه بودجه برای نمایندگان ارائه و اعلام کرد، این گزارش در سامانه مجلس بارگذاری شده و نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: براساس گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نرخ ارز تخصیصی برای دارو تغییر نکرده و مانند روند گذشته دارو با همان ارز 4200 تومانی وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت چند نرخ برای ارز در لایحه بودجه سال 1400 بعنوان نرخ محاسباتی آورده است، تصریح کرد: نادران بیان کرد، دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد را به صورت غیرشفاف در اختیار سازمان بودجه قرار داده و براین اساس کمیسیون تلفیق این موضوع را در بودجه سال آینده روشن و شفاف کرده است. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: آقای نادران رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اعلام کرد، ما بودجه سال آینده را به دو صورت زمانی و دو سطحی بسته‌ایم تا ضمن اینکه دولت فعلی بتواند به وظایف خویش عمل کند، دست دولت بعدی هم برای اجرای مصوبات بسته نباشد. همچنین مجلس نرخ خاصی برای ارز در بودجه سال 1400 تعیین نکرده، بلکه درآمدهای بودجه‌ای را براساس نرخ در نظر گرفته شده توسط دولت و نرخ ارز در بازار تنظیم و شفاف کرده است.