۰ نفر

با رای نمایندگان؛

افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه پرونده‌های شورای حل اختلاف تخلف محسوب می‌شود

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
کد خبر: 499422
افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه پرونده‌های شورای حل اختلاف تخلف محسوب می‌شود

نمایندگان مجلس طی مصوبه ای افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه طرفین پرونده و شهود شورای حل اختلاف را توسط اعضاء، کارکنان و نیروهای اداری که رابطه استخدامی با شورا ندارند، به عنوان تخلف قلمداد کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 1 بهمن) قوه مقننه با الحاق یک عبارت به بند (35) ردیف 15ماده (34) لایحه شورای حل اختلاف موافقت کردند. بر اساس این مصوبه، افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه طرفین پرونده و شهود نیز جزء مصادیق تخلف اعضاء، کارکنان و نیروهای اداری شورا که رابطه استخدامی با شورا ندارند، محسوب می شود.

همچنین نمایندگان ماده 35 این لایحه را با 189 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در ماده 35 آمده است: چنانچه هیأت رسیدگی‌کننده بدوی پس از دعوت از عضو یا کارمند یا نیروی اداری شورا که رابطه استخدامی با شورا ندارد و شنیدن اظهارات و دفاعیات، تخلف وی را احراز نماید به تناسب عمل ارتکابی در مورد ارتکاب به تخلفات پیش‌بینی‌شده در بندهای (1) تا (9) ماده (34) این قانون برای بار اول و دوم مرتکب را به یکی از مجازات‌های ردیف (1) تا (3) این ماده و در مورد تخلفات پیش‌بینی‌شده در بندهای (10) تا (35) ماده (34) این قانون و تکرار تخـلفات موضوع بنـدهای (1) تا (9) ماده مذکور در بار سـوم، مـرتکب را به یکـی از مجازات‌های پیش‌بینی ‌شده در بندهای (4) و یا (5) این ماده به شرح زیر محکوم می‌کند:

1-  اخطار کتبی بدون درج در پرونده.

2- توبیخ کتبی با درج در پرونده.

3- کسر پاداش تا یک‌سوم به مدت یک‌ماه تا یک‌سال.

4-  محرومیت از فعالیت در شورا از یک‌ماه تا یک‌سال.

5- محرومیت دائمی از عضویت در شورا یا اخراج از شورا حسب مورد.

نمایندگان در ادامه با ماده 36 لایحه با 191 رأی موافق، 1 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 36 آمده است: آرای صادر شده از هیأت بدوی در مورد مجازات‌های مقرر در بندهای (1) تا (3) ماده (35) این قانون قطعی و در مورد مجازات‌های موضوع بندهای (4) و (5) ماده مذکور ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر در هیئت تجدیدنظر رسیدگی‌کننده به تخلفات اعضاء، کارمندان و نیروهای اداری شورا که رابطه استخدامی با شورا ندارد، است.