۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در کمیسیون عمران

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۴
کد خبر: 499074
ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ادامه لایحه مشارکت عمومی خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ماده ۵ این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این ماده مقرر شد شورای عالی راهبردی با حضور ۱۳ نفر شامل رئیس سازمان برنامه و بودجه، دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران، رئیس بانک مرکزی،  وزیر دستگاه مورد نظر بر حسب مورد، اعضای تشکل صنفی، دو نفر از بخش خصوص با تایید رئیس شورا و همچنین یک عضو کمیسیون‌ عمران و یک عضو از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با معرفی کمیسیون‌های ذی ربط و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و تعداد دیگری از مسئولان با هدف نظارت و راهبری، تشکیل شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بود که از سوی سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان مطرح شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش تحقیق و تفحص طبق آیین نامه در زمان مقرر به درستی انجام نشده بود. بر همین اساس مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در کمیسیون به سوالات مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ داد.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیریت شرکت های استان خوزستان، بی توجهی به اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب برای کارهای اجرایی، موارد متعدد فرصت‌سوزی در پروژه‌ها، توزیع نامتعارف اعتبارات و نحوه هزینه کرد آن‌ از جمله محورهایی بود که در جلسه مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیحاتی در این خصوص به اعضای کمیسیون ارائه کرد. در نهایت مقرر شد این موضوع مجدداً در اولین جلسه بعد از سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه در کمیته مربوط به آب و فاضلاب کمیسیون عمران بررسی شده و نتیجه آن به صحن کمیسیون ارائه شود.