۰ نفر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بر تورم تاثیر دارد

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 496028
حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بر تورم تاثیر دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی تورم اثرگذار است، ‌گفت: مردم در حال حاضر شرایط پذیرش تورم بالاتر و فشارهای معیشتی و اقتصادی را ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز چهارشنبه در گفت و گویی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کمیسیون تلفیق بودجه، اظهار کرد: دوستانی که پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دادند، ‌ نظرشان این است که یک بسته دارند که این بسته جلوی هرگونه تورم را بگیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه یادآورشد: در اینکه حذف ارز۴۲۰۰ تومانی تورم دارد، شکی نیست اما دوستانی که این پیشنهاد را دادند به ما می‌گویند که ما بسته ای داریم که این بسته جلوی تورم را می‌گیرد و این بحث باید روشن شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه قطعا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در تورم تاثیرگذار است، اضافه کرد: مگر می شود نهاده‌های کشاورزی را با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌کردید یا مثلا حقوق گمرکی ۴۲۰۰ باشد، یک باره ۱۷۵۰۰ تومان باشد؟ این قطعاً اثرگذار است و شکی نداریم و اگر آن بسته را تعریف نکنیم، تورم به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در میان مباحث مختلف اقتصاد، مردم، جهش تولید از همه مهمتر مردم هستند، گفت:  یعنی در هر مصوبه‌ مجلس یا دولت و یا در هر حرکتی که قوه قضایی انجام می‌دهد معیشت مردم باید حرف اول را بزند اگرچه حتی در یک برهه‌ای ضرر کنیم و از نظر اقتصادی دچار خسران شویم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: یعنی اگر قرار است اقتصاد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند باید مردم را سرپا نگه داریم و اگر بنا باشد میان سرپا نگهداشتن مردم در حال حاضر و شکوفا شدن اقتصاد در پنج سال بعد انتخاب کنیم باید مردم را سرپا نگه داریم.

حاجی بابایی تاکید کرد: مردم ما در حال حاضر  شرایط پذیرش تورم بالاتر و فشارهای معیشتی و اقتصادی را ندارند مخصوصاً گروهی از مردم که به هیچ جا وصل نیستند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ۷ میلیون نفر در کشور هیچ جا بیمه نیستند و مجلس باید برای آنها فکری کند.