۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

کاهش قیمت مسکن شروع شد

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰
کد خبر: 494617
کاهش قیمت مسکن شروع شد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تداوم سیر نزولی قیمت مسکن بر ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه۱۴۰۰ تاکید کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی‌اصغرخانی با اشاره به کاهش قیمت‌ مسکن، ‌اظهار کرد: قیمت خودرو و مسکن طی دو سال گذشته افزایش غیر منطقی، نا عادلانه و غیر تخصصی داشته است؛ قیمت مسکن همواره طی سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کرد در حالی که طی دو سال اخیر رشد جهشی و سریعی را در این بخش شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های جهش تولید و تامین مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس تصویب شده و دولت موظف به اجرای آن است، افزود: لزوم تامین زمین ارزان و افزایش تسهیلات ساخت و خرید مسکن از جمله مواردی است که مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون عمران با جدیت مورد پیگیری قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه سیر نزولی قیمت مسکن شروع شده و ادامه دار خواهد بود، عنوان کرد: در حال حاضر وام ارائه شده برای مسکن به اندازه خرید چندمتر خانه در تهران بوده که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ دولت در لایحه بودجه 1400 برای بخش عمرانی 104 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که به هیچ عنوان کافی نیست، از این رو نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه در حال تلاش برای افزایش اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه 1400 هستند که در صورت تحقق، سیر نزولی قیمت مسکن تا پایان سال در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.