۰ نفر

نماینده مردم تهران در مجلس؛

اصلاح بودجه در مجلس بر اعاده آن به دولت ارجح است

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 494057
اصلاح بودجه در مجلس بر اعاده آن به دولت ارجح است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه موافقت ما با کلیات بودجه، موافقت با دولتی که همه ما معتقدیم ضعیف و ناکارآمد بوده نیست، گفت: اصلاح بودجه در مجلس بر «اعاده آن به دولت» ارجح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون تلفیق بودجه 1400 که به رای‌گیری برای کلیات بودجه اختصاص داشت، گفت: محتوای لایحه و نامه اصلاحی که آقای روحانی دادند در جزئیات به هیچ وجه قابل قبول نیست اما بحث ما الان کلیات است؛ یعنی ما در کمیسیون می‌خواهیم راهبرد و استراتژی‌مان را در برابر لایحه دولت و تصمیمی که برای آینده و سرنوشت کشور برای سال‌های آینده اتفاق می‌افتد، را تعیین کنیم.

وی افزود: عرض بنده ناظر به موافقت با دولتی که همه ما معتقدیم ضعیف و ناکارآمد بوده نیست، چون این دولت پنج ماه بیشتر مهمان ما نیست.

شریعتی تصریح کرد: دولت سیزدهم هفت ماه از سال 1400 را سر کار خواهد بود و دولت فعلی که همه ما منتقد آن هستیم نیست. پس تصمیم ما موافقت با دولت نیست، تصمیم ما باز کردن راه برای دولت آینده ای است که فرصتی برای بودجه نویسی ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: رد کلیات در تلفیق حتماً به رد کلیات در صحن علنی منجر خواهد شد و عملاً ما فرصت بیست روزه ای که در کمیسیون داریم و فرصت یک و نیم ماهی که در صحن علنی خواهیم داشت و تکرار هم نخواهد شد را از دست خواهیم داد و نتیجه این خواهد شد که ما عملاً دوسال از عمر مجلس یازدهم را از اعمال اصلاحات اساسی در بودجه کشور حذف خواهیم کرد چون دولت آینده برای ۷ ماه دوم سال ۱۴۰۰ فرصتی برای نوشتن بودجه اصلاحی ندارد و در فرصت مهر ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۰ هم فرصتی برای نوشتن بودجه ۱۴۰۱ هم با اعمال نظرات اصلاحی نخواهد داشت.

وی افزود: دولتی که تازه سر کار می آید مدیران دولت قبلی هستند که دارند بودجه سال اول آن دولت را می نویسند، پس ما اگر این را رد کنیم و این فرصت را از خودمان بگیریم عملاً به دولت آقای روحانی که منتقد آن هم هستیم اجازه دادیم که بودجه سال ۱۴۰۰ را با سه دوازدهم و امثال آن و بودجه ۱۴۰۱ را هم با اعمال نظرات کارشناسی بدنه دولت انجام دهد و مجلس از دو سال بودجه نویسی کشور حذف خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما باید تصمیم راهبردی را بگیریم ما نمی‌خواهیم با دولت موافقت کنیم. مجلس محل تلفیق نظرات کارشناسی است با تبعات سیاسی تصمیماتی که ما می گیریم. 

شریعتی اظهار داشت: همانطور که در مقابله با تحریم‌ها رهبری فرمودند "خنثی‌سازی تحریم ارجح بر لغو تحریم است"، خنثی سازی تله های کار گذاشته در بودجه از اینکه بودجه را رد کنیم ارجح است، البته کار سخت تری است اما مجلسی که ادعا دارد قوی است این کار سخت را می تواند انجام دهد.

وی گفت: این موافقت ما فقط موافقت مشروطی است که شرط آن تصمیم و هم قسم شدن ما در کمیسیون تلفیق و بعد از آن هم قسم شدن همه نمایندگان در صحن علنی مجلس است تا انشاالله بودجه را با اصلاحات اساسی به نفع مردم تغییر بدهیم.