۰ نفر

با مصوبه نمایندگان؛

اساتید و مدرسین حوزه علمیه می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 491882
اساتید و مدرسین حوزه علمیه می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند که اساتید دانشگاه و مدرسین حوزه علمیه نیز می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، پیشنهادی برای الحاق به ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد.

وی گفت: شرایطی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم، محدود به مناصب قوای سه‌گانه است و باید شرایطی فراهم شود که نخبگان علمی هم بتوانند به کرسی ریاست جمهوری برسند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افراد علمی و سیاسی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند با ایده‌های جدید خود وارد عرصه انتخابات شوند و باید این فضا را برای آنها فراهم کنیم.

در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه علنی، با این پیشنهاد موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی به ماده ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اساتید دانشگاه با رتبه استاد تمام، دانشیار با ۱۰ سال سابقه تدریس و مدرسین حوزه علمیه با ۱۰ سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه‌های علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند.