۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس؛

دولت کسری بودجه را از محل اعتبار پروژه‌های عمرانی جبران نکند

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴
کد خبر: 491752
دولت کسری بودجه را از محل اعتبار پروژه‌های عمرانی جبران نکند

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان "نگران جبران کسری بودجه دولت از محل اعتبار پروژه‌های عمرانی هستیم"، گفت: در این‌صورت طرح‌های عمرانی متوقف می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال 1400، حدود 104 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، حال این نگرانی وجود دارد که دولت بخواهد در سال آینده، کسری بودجه خود را از محل اعتبارات عمرانی جبران کند و با این رویکرد عملاً پروژه‌های عمرانی متوقف خواهند شد.

محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از روند تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی در کشور، اظهار کرد: متأسفانه ساختار قانون و نظام بودجه‌ریزی کشور به‌گونه‌ای است که فرآیند تخصیص اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و نمایندگان بر اساس قدرت چانه‌زنی اقدام به تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی و روند اجرای این پروژه‌ها طرح سؤال می‌کنند و وزیر مربوطه با حضور در مجلس اعلام می‌کند که "تخصیص بودجه در اختیار من نبوده است و سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشد."

وی افزود: برای نظارت مؤثر مجلس بر عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های عمرانی، اعتبارات سالانه باید به وزارتخانه داده شود تا وزیر مربوطه پاسخگوی روند اجرای پروژه‌ها باشد، از این رو امیدوارم این مسئله در لایحه بودجه سال آینده دیده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:‌ در لایحه بودجه سال 1400، حدود 104 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، حال این نگرانی وجود دارد که دولت بخواهد سال آینده، کسری بودجه خود را از محل اعتبارات عمرانی جبران کند و عملاً پروژه‌های عمرانی متوقف خواهند شد.

رضایی کوچی به خانه ملت گفت: نمایندگان مجلس به‌دنبال آن هستند که منابع اعتباری جدیدی را در لایحه بودجه 1400 برای حوزه عمران و پروژه‌های عمرانی در نظر بگیرند تا حداقل بخشی از پروژه‌ها در سال آینده اجرایی و تکمیل شود.