۰ نفر

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

بیشتر انتقادات در تخصیص بودجه در زمان اجرا رخ می‌دهد

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبر: 491653
بیشتر انتقادات در تخصیص بودجه در زمان اجرا رخ می‌دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ناعدالتی‌ها در بودجه بیشتر در زمان اجرا و عملیات اتفاق می‌افتد و به همین دلیل انتقادهای دستگاه‌ها را در پی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین میرزایی در خصوص تخصیص بودجه به نهادهای مختلف کشور، اظهار کرد: با توجه به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب و نامه‌ای که رئیس مجلس به رئیس‌جمهور نوشت احتمال اینکه کلیات بودجه رد شود و یا دولت لایحه بودجه را پس بگیرد تا اصلاح کند زیاد است. اما در کل برخی دستگاه‌ها عدالت بودجه را در تساوی آن معنا می‌کنند، اما همیشه این معنا را ندارد. بنابراین تقسیم بودجه در جاهایی ممکن است عادلانه باشد و در جاهایی هم عادلانه نباشد.

وی افزود: در مجلس سعی می‌شود بودجه عادلانه میان دستگاه‌ها توزیع شود، اما اینکه بعد از آن اعتبارات چگونه تخصیص داده می‌شود، جای سؤال دارد و عمده انتقادات در این مرحله رخ می‌دهد. فرض کنید بودجه را غیرواقعی بیان می‌کنند و بعد منابعی که دیده شده متوازن تخصیص نمی‌یابد و گاهی بر اساس سلیقه و رایزنی‌ها به مجموعه‌ای بیشتر بودجه اختصاص می‌دهند و به مجموعه دیگر کمتر می‌دهند. بنابراین ناعدالتی‌ها بیشتر در زمان اجرا و عملیات اتفاق می‌افتد و به همین دلیل انتقادهای دستگاه‌ها را در پی دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در طول این هفته تمام وقت این کمیسیون برای پیشنهادهای بودجه فرهنگی کشور و بررسی لایحه بودجه گذاشته شده است و در طول این هفته وقت کمیسیون فرهنگی برای بررسی این امر صرف می‌شود. هر کمیسیونی حق سه پیشنهاد دارد و تلاش می‌کنیم پیشنهادهای کمیسیون به مراحل خوبی برسد.